Projektu metodes izmantošanas iespējas sociālo prasmju attīstībai sociālo zinību mācību procesā pamatskolā
Автор
Stieģele, Gunta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba tēma: „Projektu metodes izmantošanas iespējas sociālo prasmju attīstībai sociālo zinību mācību procesā pamatskolā ”.
Diplomdarba autors: Gunta Stieģele
Diplomdarba vadītājs: Mg.izgl.zin., lekt Agita Klempere - Sipjagina
Diplomdarba mērķis: pamatojoties uz teorētisko nostādņu un pedagoģiskās pieredzes analīzi, izpētīt projekta metodes izmantošanas iespējas pamatskolēna sociālo prasmju attīstībā sociālo zinību mācību procesā .
Diplomdarbs sastāv no četrām daļām. Pirmajā daļā pētīta pedagoģiskā, psiholoģiskā un metodiskā literatūra par sociālo prasmju attīstības iespējām sociālo zinību mācību procesā.
Otrajā daļā sniegtas teorētiskās atziņas par projektu metodes būtību, projektu darbības attīstības vēsturi, tiek aplūkots projektu metodes psiholoģiski- metodiskais pamatojums, projektu klasifikācija un projektu norises fāzes.
Tāpat darbā analizēta projektu dalībnieku uzdevumu un pienākumu sadale skolas projektos un grupu veidošanas kritēriji.
Trešajā daļā sniegts pusaudžu vecumposma raksturojums sociālo prasmju attīstībā. Diplomdarba ceturtā daļa veltīta projektu metodes izmantošanas iespēju analīzei pamatskolas mācību procesā. Projektu metodes izmantošana apskatīta saistībā ar sociālo prasmju attīstību pamatkolas mācību procesā.
Darba gaitā tika empīriski pētīti -2010/2011. m. g. projekts „Žēlsirdība pret visu dzīvo” un 2011/2012. m. g. projekts „Vide, kurā es dzīvoju”. Darbā analizēta projektu norise un aptaujas rezultāti.
Diplomdarba noslēgumā autore secina, ka projektu metodei ir plašas izmantošanas iespējas sociālo zinību mācību procesā, jo, pielietojot projektu metodi, zināšanas iegūst jaunu jēgu un nozīmīgumu skolēnu pieredzē, un teorētiskās atziņas tiek pietuvinātas ikdienas dzīvei. Projektu metodes izmantošana sekmīgi palīdz attīstīt pamatskolēna sociālās prasmes.
Atslēgvārdi: sociālās prasmes, pamasskolēns, projektu metode, sadarbība, saskarsme, anketēšana. The theme of diploma thesis is “Possibilities of using the Project method for the development of social skills in the process of social studies in secondary school”.
Author: Gunta Stieģele
Supervisor: Mg.izgl.zin., lekt Agita Klempere - Sipjagina
Goal of diploma thesis: based on theoritical štance and pedagogical experience analysis, to research Project methods to use in possibilities for secondary school students to develop social skills in the process of social studies.
Diploma thesis consists of four parts.
In the first part are provided theoretical cognitions about the point of project method, development history of project activity, they are inspected psychologically-methodical justification of the project method, classification of projects and phases of project process.
The second part of subject of diploma thesis is about the analyses of possibilities to use project methods in the process of secondary school education. The usage of project method is examined in connection with development of social skills in the process of secondary school education. Also in the work are analyzed arrangement of assignments and responsibilities of the project participants and criteria of group creation.
In the third part were given teenage characterization in development of social skills. Diploma thesis fourth part was devoted to research project methods to use in possibilities for analysis of secondary school study process. The use of project methods were overlooked in connection with social skill development in secondary school study process.
During the work was performed empirical research of school year’s 2010/2011 project “Mercy to every living thing” and project of school year 2011/2012 “Environment in which I live”. In the work are analyzed the project process and inquiry results.
At the end of diploma thesis the author concludes that project method has wide range of usage opportunities in the educational process, because when applying project method the knowledge gains new point and importance in the pupil experience, and the theoretical cognitions are drawn nearer to everyday life.