5.klases mazākumtautību skolēnu ortogrāfijas prasmju pilnveidošanas iespējas latviešu valodas stundās
Author
Gruberte, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma „5.klases mazākumtautību skolēnu ortogrāfijas prasmju pilnveidošanas iespējas latviešu valodas stundās” aktualitāti noteica nepieciešamība rast iespēju tās pilnveidot didaktiski pareizi un mērķtiecīgi.
Pētījuma mērķis ir pilnveidot 5. klases mazākumtautību skolēnu ortogrāfijas prasmes latviešu valodas stundās, ņemot vērā mūsdienu lingvodidaktiķu pieredzi un analizējot reālās konstatētās ortogrāfiskās problēmas skolēnu rakstu valodā.
Lai sasniegtu pētījuma mērķi, autore teorētiski un praktiski analizēja 5.klases mazākumtautību skolēnu ortogrāfijas prasmju pilnveidošanas iespējas latviešu valodas stundās.
Izmēģinājumdarbības gaitā tika pārbaudīta un pierādīta kā efektīva vārda semantiskā tēla metode, kā arī izstrādāti metodiski ieteikumi tās izmantošanai skolēnu ortogrāfijas prasmju pilnveidošanai latviešu valodas stundās.
Atslēgvārdi: ortogrāfija, ortogramma, latviešu valoda, semantiskais tēls. The current study „ Possibilities of the improvement of orthographic skills of the 5th class minority pupils at Latvian language classes” was dictated by the necessity to find a possibility to develop them in a didactically correct and purposeful way.
The goal of the study was to improve the orthographic skills of the 5th class minority pupils at Latvian language classes based to the present experience of the language teaching experts and by analysing the actual identified orthographic problems in the pupils’ written works.
In order to reach the goal of the study, the author analysed possibilities of the improvement of orthographic skills of the 5th class minority pupils at Latvian language classes in both ways, theoretically and practically.
During the pilot lesson, the effectiveness of a method of the semantic image of a word was tested and proved, as well as methodological recommendations were developed for its application in order to improve orthographic skills of the pupils at Latvian language classes.
Keywords: orthography, orthogramm, Latvian language, semantic image