• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SSkolēna radošā darbība informātikas stundās

Thumbnail
View/Open
299-23367-Miklasonoka_Jogita_jm11020.pdf (3.838Mb)
Author
Miklašonoka, Jogita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vēzis, Viesturs
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Dotajā darbā tika pētīta radošā darbība un tās attīstība pedagoģiskajā procesā, kā arī apkopti pedagogu un psihologu atzinumi par personību un tās radošumu, kuri kļuva par darba teorētisko pamatu. Ir apskatāmi labās prakses piemēri, uz kuriem balstoties, ir izstrādāts uzdevuma krājums radošās darbības veicināšanai. Šajā darbā ir apskatīts mācību priekšmeta „Informātika” saturs gan pamatskolā, gan vidusskolā, kas nosaka, ka skolā iegūtajām zināšanām ir jābūt noderīgām reālajā dzīvē – skolā tās jāspēj izmantot citu mācību priekšmetu apguvē. Darba pamatdaļā ir aprakstīti skolēnu radošās darbības veidi informātikas stundās. Izstrādāts radošo uzdevumu krājums un stundu piemēri, metodiskie ieteikumi darbam ar tiem. Darbs sastāv no četrām nodaļām un pieciem pielikumiem. Darba kopējais lappušu skaits – 90 lpp. Izmantoto avotu skaits – 20. Atslēgvārdi – informātika, informātikas didaktika, mācību metodes, radošums, radoša darbība.
 
The paper studies the creative process and its development in the pedagogical process, as well as the views of teachers and psychologists about the personality and creativity, which became the theoretical basis of the paper. Are all the examples of good practice, based on which the task is designed to encourage creative activity reports. The paper deals with the subject "Informatics" contents for both primary and secondary schools, which states that knowledge acquired at school should be useful for real life. It has to be applied for other disciplines at a secondary school level. The main part of the paper describes students' creative activities during computer studies. Developed by the creative task of collection and lesson examples of methodological recommendations for working with them. The paper consists of four sections and five appendices. Total number of pages – 90. The number of used resources – 20. Keywords - informatics, informatics didactics, teaching methods, creativity.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12154
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV