• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Multisensorā pieeja, veidojot saikni starp skaņu un burtu trīsgadīgiem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-24082-Diplomdarbs__Inga_Scucka.pdf (2.078Mb)
Author
Ščucka, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Autores Ingas Ščuckas pētnieciskā darba „Multisensorā pieeja, veidojot saikni starp skaņu un burtu trīsgadīgiem bērniem“ mērķis bija, izveidojot speciālus didaktiskos materiālus, sekmēt trīs gadus vecu bērnu izpratnes veidošanos par skaņu un burtu saistību. Trīsgadnieka vecums ir laiks, kad bērni sāk izrādīt pirmo interesi par burtiem. Tā kā izpratne par skaņas un burta saikni ir nepieciešama turpmākai lasīšanas un rakstīšanas apguvei, tad, iespējams, jau agrīni var veicināt šīs izpratnes veidošanos. Ņemot vērā šim bērna vecumam raksturīgās psihomotorās un sociālās attīstības īpatnības, darbā tika izvirzīts jautājums – vai trīsgadīgiem bērniem multisensorās pieejas izmantošana sekmē izpratnes veidošanos starp skaņu un burtu? Veicot pētniecisko darbu, tika apkopota pieejamā teorētiskā literatūra par trīsgadīgu bērnu motoro un psihosociālo attīstību, multisensoro metodi un tās būtību, un iespējamie saiknes veidošanas veidi starp skaņu un burtu. Prospektīvā pētījumā, izmantojot speciāli veidotu multisensorā alfabēta didaktisko materiālu, analizēti dati, kas iegūti no sešiem bērniem koriģējoši attīstošajās nodarbībās sešu mēnešu laika periodā. Pētījuma rezultāti parādīja, ka multisensorā pieeja sekmē trīsgadīgu bērnu izpratnes veidošanos par skaņu un burtu saistību, taču šīs izpratnes veidošanās ir atkarīga no indivīda. Iespējams, rezultātus ietekmē bērna individuālā attīstība un rakstura īpatnības, metodes pielietošanas laiks un tas, cik precīzi ievērota metodika. Ņemot vērā iegūtos datus, pētījumu nepieciešams turpināt. Atslēgvārdi: trīs gadus vecs bērns, multisensorā pieeja, skaņa un burts, saiknes veidošana starp skaņu un burtu.
 
The research paper made by Inga Ščucka "Multisensory approach developing the link between the sound and letter for three years old children", the aim was the creation of special didactic materials that promotes the three-year-old children's understanding of sounds and letters. Three-year-old is a time when children show interest in letters. Since the perception of sound and letter later is required for a subsequent acquisition of reading and writing, an early indication of this can promote understanding. Taking into consideration that the age-specific psychomotorical and social development’s individualities, in the research work was raised a question – could multisensory approach promote understanding of three years old children to the sounds and letters? In carrying out research paper theoretical summary of the available literature was done on the three-year old children’s motorical and psychosocial development, of multi-sensory method and its nature and possible link forming between the types of sounds and letters. In a prospective study using a specially developed multisensory alphabet didactic materials, the data was analyzed and collected from six children in the developing remedial classes during six-month period. The research results showed that the multisensorical approach contributes to three-year old children in the understanding of sounds and letters, but the understanding of formation depends on the individual himself. Perhaps the results are influenced by the child personal development and character features, either the chosen method, time and how precisely the methodology is observed. In view of the collected findings, the study should be continued. Keywords: three-year-old child, multisensorical approach, sound and letter, establishing link between sounds and letters.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12173
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV