Mācību ekskursijas metodes pielietojums tēmas „Brīvības cīņas” apguvē 8.klasē
Author
Strauts, Dzintars
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jēkabsons, Ēriks
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Mācību ekskursijas metodes pielietojums tēmas „Brīvības cīņas” apguvē 8.klasē” mērķis bija noskaidrot mācību ekskursijas kā mācību metodes teorētisko pamatojumu, izpētīt vēstures skolotāju pedagoģisko pieredzi mācību ekskursijas organizēšanā, mācību ekskursijas sagatavošanas un izmantošanas iespējas Latvijas vēstures satura apguvē pamatizglītībā, kā arī izstrādāt mācību ekskursijas piemēru Latvijas vēsturē 8.klasē.
Skolas mācību ekskursija ir pedagoga plānots un organizēts izglītojamo grupas ceļojums ārpus skolas, kura mērķis ir mainīt mācību vidi. Parasti – ar nolūku izglītojamajiem dot iespēju efektīvāk sasniegt izglītības programmas mērķus un uzdevumus.
Šis pētījums var palīdzēt skolotājiem sagatavot un īstenot mācību ekskursijas.
Atslēgas vārdi: vēsture, Brīvības cīņas, ekskursija, mācību ekskursija, mācību metode. The aim of the diploma paper „The use of the study excursion method in the acquisition of the theme „Freedom fights” in Grade 8” was to find out theoretical basics of study excursion as one of learning methods and take a look into the educational experience of history teachers in organising study excursions, as well as to study opportunities of using study excursion in the acquisition of learning material in the Latvian history in basic education and develop an example of study excursion in Latvian history in Grade 8.
School study excursion is a trip of students group out of a school, planned and organised by a teacher, and has the aim to change learning environment. Usually – on purpose to give an opportunity for students to more effective reach the aims and objectives of curriculum.
This research can help to teachers to prepare and run study excursions.
Keywords: history, Latvian freedom fights, an excursion, a study excursion, an educational field trip, a teaching method.