Tradicionālā kultūra latviešu valodas mācību saturā pamatizglītības 1. posmā
Автор
Ziemele, Ilga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs „Tradicionālā kultūra latviešu valodas mācību saturā pamatizglītības pirmajā posmā” izstrādāts, lai pētītu un analizētu latviešu folkloras apguvi latviešu valodas stundās sākumskolā.
Darbs sastāv no 3 daļām.
Pirmajā daļā pētīta teorētiskā literatūra par latviešu tradicionālo kultūru – Z.Anspokas, A.Vulānes, M.Gavriļinas, M.Dirbas, J.Rudzīša, V.Vīķes-Freibergas darbi.
Otrajā daļā veikts pētījums par sākumskolas vecuma bērnu psihiskās attīstības īpatnībām un valodu kā līdzekli bērna audzināšanai, attīstīšanai un mācīšanai.
Trešajā daļā veikts pētījums Rīgas sākumskolā „Valodiņa”, kā skolēni apgūst latviešu tradicionālo kultūru. Skolēni strādā labprāt ar folkloras žanriem. Mācību grāmatās latviešu folkloras elementi ir nepietiekamā daudzumā. The diploma work “Traditional culture in the Latvian language study content in the first period of basic education” has been carried out to study and analyze the process of studying folklore in lessons of Latvian language at primary school.
The work consists of 3 parts.
In the first part studies of theoretical literature about Latvian traditional culture (Z.Anspoka, A.Vulane, M.Gavrilina, M.Dirba, J.Rudzitis, V.Vike-Freiberga) are presented.
The second part reveals studies of particularities of children’s of junior school age psychical development and of language as a measure for educating, developing and teaching a child.
The third part displays the research carried out in Riga primary school “Valodina” of how children learn about Latvian traditional culture. Pupils willingly work with folklore genres. The amount of folklore elements inserted in textbooks is insufficient.