Skolēnu tēlainās domāšanas rosināšana vizuālajā mākslā sākumskolā
Author
Kotāne-Pilāne, Valda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs „Skolēnu tēlainās domāšanas rosināšana vizuālajā mākslā sākumskolā” izstrādāts ar mērķi izpētīt skolēnu tēlainās domāšanas rosināšanas lomu un iespējas vizuālās mākslas stundās sākumskolā. Teorētiskajā daļā raksturota domāšanas būtība, tēlainās domāšanas process, iztēles un radošās domāšanas veicināšanas nozīme tēlainās domāšanas rosināšanā, kā arī apskatītas skolēnu tēlainās domāšanas rosināšanas iespējas. Situācijas izpētei par pētāmo problēmu, ir veikta skolotāju aptauja un rezultātu analīze, kā arī skolēnu tēlainās domāšanas spēju analīze radošajos darbos. Pedagoģiskā izmēģinājuma darbība ir veikta ar mērķi izvērtēt, cik lielā mērā ar skolēnu tēlainās domāšanas rosināšanas paņēmienu izmantošanu vizuālās mākslas stundās sekmējami radošās darbības rezultāti. Atslēgas vārdi – tēlainā domāšana, vizuālā māksla, radošā domāšana, iztēle. Das Ziel der Diplomarbeit „Die EinbildungsfĻrderung der SchŅler im Zeichenunterricht in der Primarschule” ist ihre Bedetutung und FĻrderungsmĻglichkeiten im Zeichenunterricht in der Primarschule zu erforschen. Im theoretischen Teil werden der Gegenstand der Denkweise und die Prozesse während der Vorstellung charakterisiert. In der Forschungsarbeit wird es bestimmt, welchen Einfluss die Einbildungskraft und kreatives Denken bei der FĻrderung des bildlichen Denkens haben. Es werden hier FĻrderungsmĻglichkeiten betrachtet, um die Vorstellungskraft der SchŅler zu fĻrdern. Die erworbenen Ergebnisse der Lehrerumfrage und der Analyse Ņber die Einbildungskraft der SchŅler in kreativen Arbeiten dienen als Grundlage bei der Erforschung vorhandener Situation zum Forschungsproblem. Die pädagogische Untersuchung ist durchgefŅhrt, um auszuwerten, auf welche Art und Weise die Ergebnisse kreativer Tätigkeit im Zeichenunterricht verbessert werden kĻnnen, wenn man unterschiedliche Methoden zur FĻrderung des bildlichen Denkens bei den SchŅlern gebraucht. SchlŅsselworte – bildliches Denken, Zeichenunterricht, kreatives Denken, Einbildung.