Anrī Ruso daiļrades izmantošana ainavas glezniecībā 5.klasē
Autor
Sēne, Ilva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma – Anrī Ruso daiļrades izmantošana ainavas glezniecībā 5.klasē. Tēmas izvēle saistās ar iespējamu sienas gleznojumu dabaszinību kabinetā, kurā augu valsts attēlojumu paredzēts uzticēt 5.klases skolēniem.
Diplomdarba mērķis: izpētīt A. Ruso gleznoto augu valsti un noskaidrot tās kompozīcijas un izteiksmes paņēmienu piemērotību iespējamam ainavas gleznojumam dabaszinību kabinetā.
Diplomdarbs sastāv no 3 daļām.
1.daļā diplomdarba autore veikusi pētījumu par primitīvismu, kura spilgtākais pārstāvis ir Anrī Ruso, viņa biogrāfiju un māksliniecisko izteiksmes līdzekļu lietojumu.
2.daļā izpētīts metodiskais pamats un izstrādāta uzdevumu kopa.
3.daļā aprakstīta veiktā pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, tās aprobācija, mācību procesa izvērtējums.
Darba nobeigumā ir apkopotas atziņas par pedagoģisko praksi un veikti secinājumi.
Atslēgvārdi: naivisms, primitīvisms, ainava, Ruso, kolāža. The aim of diploma work – using creation of Henri Rousseauin the landscape painting for children grade 5.
The choice of topic related to the possible wall painting of Science classroom, where plant depiction will to draw up by children grade 5.
The aim of diploma work is to find out H. Rousseau flora painting and to clarify its suitability and expressiveness to possible wall painting in the Science classroom.
Diploma work consists of 3 parts.
In the first part the author of diploma work has performed an exploration about primitivism, which the brightest representative is Henri Rousseau. She has carried out about his biography and using artistic expresions.
In the second part is explored methodological basis and is developed a set of tasks.
In the third part has described the teacher's test run , the approbation and the evaluation of teaching process.
In the end of the work are summarized findings about pedagogical practice and are performed conclusions.
Keywords: Naivism, Primitivism, Landscape, Rousseau, Collage