Speciālās internātpamatskolas skolēnu adaptācija jaunā vidē 5.klasē
Author
Bundure, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Darba saturs: 65 lpp., 14 attēli, 7 tabulas, analizēti 35 literatūras avoti, 3 pielikumi
Pētījuma mērķis: izpētīt Rīgas X speciālās internātpamatskolas 5. klases skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem adaptācijas norisi jaunā vidē.
Atslēgas vārdi: skolēni ar garīgās attīstības traucējumiem, pedagoģiski psiholoģiskās īpatnības, sociālā adaptācija.
Saturs: apkopota teorija par bērnu ar garīgās attīstības traucējumiem integrāciju sabiedrībā.
1. nodaļa - skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums.
2. nodaļa -skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem orientēšanās jaunā vidē.
3. nodaļa - skolēnu adaptācija speciālajā internātpamatskolā.
Daudzi speciālisti (S. Liepiņa, A.Baka, K.Grunevalds u.c.) uzskata, ka skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem ir izteiktas grūtības iejusties jaunos apstākļos, tādēļ arī skolas maiņa rada satraukumu. Diplomdarbā raksturotas galvenās adaptācijas problēmas un analizētas iespējas šīs grūtības mazināt.
Pētījuma metodes:
•literatūras analīze;
•anketēšana;
•novērošana.
Pētījuma objekts: sadarbība ar skolēniem, kuriem ir garīgās attīstības traucējumi, adaptācijas procesā speciālajā internātpamatskolā.
Pētījuma priekšmets: 5. klases skolēnu adaptācijas problēmas jaunā vidē.
Pētījuma uzdevumi:
1)analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem adaptāciju;
2)noskaidrot speciālās internātpamatskolas 5. klases skolēnu adaptācijas problēmas un apzināt to mazināšanas iespējas;
3)veikt skolēnu un skolotāju ar speciālām vajadzībām anketēšanu;
4)analizēt anketā iegūtos rezultātus.
Pētījuma bāze: Rīgas X speciālās internātpamatskolas 5. klases 6 skolēni ar garīgās attīstības traucējumiem, 13 skolotāji. Work volume: Pictures, tables, analysis of literature sources, appendices
Job content: 65 section., 14 pictures, 7 tables, analysis of 35 literature sources, 3 appendices
Keywords: Students with mental disabilities, educational-psychologicalcharacteristics, social adaptatio
Work maintenance: The theory of children with mental disabilities into society
1.students with mental disabilities pedagogocal psychologicalcharacteristics
2.chapter-of students with mental disorders orientation in new environments
3.division - Special Boarding school adaptation
Many experts (S. Liepins, A. Baka, & K. Grunewald, etc.) believe that students withmental disabilities have expressed difficulty in get into the new circumstances, so the school change in a matter of concern. Diploma describes the main problems ofadaptation and analysis of options to reduce these difficulties.
Research purpose:
• analysis of literature;
• teachers questionnaire;
• student questionnaires;
Object of the study: co-operation with students who have mental disorders, the process of adaptation Special Boarding School.
Subject of the study: adaptation problems between students and teachers.
The study objectives:
1)analysis of pedagogical and psychological literature on students with mental disorders in adaptation;
2)establish a special boarding 5th grade students adaptation problems and to identify mitigation options;
3)for teachers and students with special needs questionnaire;
Work applicability: Riga X special boarding 5th class 6 pupils with mental disabilities, and 13 teachers.