Literāro tekstu izmantošana vācu valodas kā svešvalodas stundās skolēnu runas darbības veicināšanai
Author
Kozlova, Larisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sokolova, Valentīna
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarb „Literro tekstu izmantošana vcu valodas k svešvalodas stunds skolnu
runas darbbas veicinšanai” analizti svešvalodu mcbu metodikas jautjumi, kas saistti
ar runas darbbas motivciju, pamatojoties uz literro darbu lasšanu, analzi, interpretciju un
citm aktivittm skolas mcbu proces skolniem ar priekšzinšanm.
Darbs sastv no ievada, divm dam – teortisks un praktisks, k ar no secinjumiem
un tzm. Ievad tiek pamatota tmas aktualitte, formulti nospraustie uzdevumi un
hipotze. Lai atrisintu metodisko problmu – jautjumu par literro tekstu izmantošanu
runas darbbas motivcijai, tiek izvltas un formultas metodes.
Teortiskaj da tiek iztirzti galvenie jautjumi, kas saistti ar runas motivciju:
vispirms tiek vrtta lasšana k svargs komunikatvs darbbas aspekts, kas šaj kontekst
cieši saistts ar literr materila apguvi, tad izvirzta problma par literro tekstu
izmantošanas iespjm vcu valodas mcbs, lai veicintu runas iemau attstšanu,
pamatojoties uz daždu žanru – lirikas, epikas un drmas – specifisko mksliniecisko un
potisko patnbu izmantošanu. Svargi ir ar kritriji, uz kuriem balstoties skolotjs var
izvlties tekstus literatr, kas piemroti skolas metodiskajm vajadzbm.
Praktiskaj da teortiski izteiktie un analiztie spriedumi un secinjumi tiek aprobti
mcbu proces. Tiek dots izvlts klases raksturojums, teksta izvles pamatojums un
specifika, k ar t tiešs pielietojums runas iemau attstbai. Tika veikta skolnu aptauja, lai
noskaidrotu viu attieksmi pret literrajiem tekstiem un to mrtiecgu pielietošanu.
Noslgumu veido secinjumi un tzes, kurs apkopoti pedagoisk ptjuma un
praktisks darbbas rezultti.