2.klases skolēnu vārdu krājuma paplašināšana krievu valodas stundās
Author
Meļņika, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis: noteikt optimālus apstākļus vārdu krājuma līmeni paplašināšanu krievu valodas stundas sākumskolas bērniem.
Darba teorētiskajā apskatīts sākumskolas bērnu psihiskās attīstības raksturojums, valodnieciskās darbības jēdziens, psihologu, metodiku atziņas par valodas funkcijām, vārdu krājuma bagātināšana un aktivizēšana, jaunākā vecumposma skolēnu valodas attīstības vispārējais raksturojums, valodas attīstības uzdevumi un līmeņi.
Darba empīrisko pētījumu daļā analizētas un apkopotas bērnu darbības par saistīto runu pilnveidi, ieviešot mācību stundas stāstus radošos darbus, kas ievērojami veicina saistītās runas attīstību un radošo potenciālu bērniem. Tomēr rezultāts joprojām ir atkarīgs no intelektuālas spējas bērna, bērna kognitīvo procesu attīstības līmeņa, vecāku attiecības uz speciālista ieteikumiem. The aim of the paper is to define the optimal environment for the advancement of puplis’ vocabulary at the Russian lessons in primary school.
The theoretical part of the paper examines mental development characteristics of primary school students, linguistic component, psychological and methodological knowledge of language functions, the enhancement and stirring of vocabulary expandability, general characteristics of language development of young learners, aims and levels of language development.
The empirical part of the paper contains analysis and generalisation of learners’ development of speaking skills when using creative tasks at the lesson, which significantly increases the development of the mentioned skills and pupils’ creative potential. However, the result still depends on the individual abilities of the learner, the degree of the advancement of his/her cognitive processes, parents’ response to professional recommendations.