Zentas Mauriņas personības un eseju apguve literatūras stundās 10. klasē mazākumtautību skolā
Author
Eversone, Madara
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu Zentas Mauriņas personības un eseju apguvei 10. klasē mazākumtautību skolā, kā arī veicināt kultūras un vispārcilvēcisko vērtību aktualizāciju mazākumtautību skolā latviešu literatūras stundās.
Darba saturu veido piecas nodaļas un pielikumi. Pirmajā nodaļā pamatoti autores uzskati par literatūras mācību priekšmeta specifiku mazākumtautību skolā, aplūkojot arī teorētiskās atziņas par literatūru kā mākslas priekšmetu. Otrā nodaļa veltīta Z. Mauriņas personības un daiļrades izpētei literatūras mācību kontekstā mazākumtautību skolā, raksturojot Z. Mauriņas personībai un esejām raksturīgo. Trešā nodaļa veltīta pētījumā iesaistīto skolēnu izpētei un mācību materiāla sagatavošanai. Ceturtajā nodaļā atklāta Z. Mauriņas personības un eseju apguvei veltīto stundu norise. Piektajā nodaļā autore veikusi skolotāja un skolēnu sadarbības rezultātu analīzi un izvērtējumu. The goal is to develop a methodological variation for the acquisition of Zenta Maurina’s personality and essays in Grade 10 in the minority school and make cultural and human values more topical in Latvian literature lessons in the minority school.
The diploma paper consists of five chapters and appendices. The first chapter substantiates the author’s view on the specifics of literature in the minority school and presents a theoretical overview of literature as a subject. The second chapter researches Zenta Mauriņa’s personality and writings within the context of literature classes in the minority school, describing the most characteristic traits of Zenta Mauriņa’s personality and essays. The third chapter is dedicated to a research of students involved and preparing study materials. The fourth chapter describes the classes on the acquisition of Zenta Mauriņa’s personality and essays. The fifth chapter analyzes the author’s cooperation with students and assesses it.