• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vienaudžu savstarpējo vardarbību prognozējošie uztvertā skolas klimata faktori

Thumbnail
Открыть
299-30104-Glaudane_Sanita_sg07003.pdf (596.9Kb)
Автор
Glaudāne, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Damberga, Ilze
Дата
2013
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kā skolēnu uztvertais skolas klimats ir saistīts ar vienaudžu savstarpējo vardarbību. Pētījumā piedalījās 126 skolēni vecumā no 12 – 17 gadiem. Vienaudžu savstarpējās vardarbības noteikšanai skolas vidē tika izmantota Olveusa pāridarītāju/upuru aptauja (Olweus,1996), bet skolas klimata noteikšanai tika izmantota Skolas klimata aptauja (Zullig, Koopman, Patton, & Ubbes, 2010). Pētījuma rezultātā tika secināts, ka skolās ar negatīvāk uztvertu skolas klimatu biežāk novērojama vienaudžu savstarpējā vardarbība. Visnozīmīgāk vienaudžu savstarpējās vardarbības realizēšanu prognozē skolas noteikumu uztveršana kā negodīgus un nekonsekventus. Atslēgas vārdi: vienaudžu savstarpējā vardarbība, uztvertais skolas klimats.
 
The aim of this study was to establish the relationships between perceived school climate and bullying. 126 pupils in age between 12-17 years from the 6th -9th grades participate in this study. To establish bullying had used Olweus Bully/Victim Questionnaire (Olweus, 1996), but perceived school climate had established with School Climate Questionnaire (Zullig, Koopman, Patton, & Ubbes, 2010). Results of this study shows that in schools, where school climate had perceived as more disadvantaged, more often bullying had established.Unfair and inconsequent perceived order and discipline is the most significant school factor as predictor of bullying in schools. Key words: bullying, victimization, perceived school climate
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12264
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV