Emocionālās attīstības iespējas sākumskolā zīmējot portretus vizuālās mākslas stundās
Author
Eglīte, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Ilze Eglīte
Darba nosaukums: Emocionālās attīstības iespējas sākumskolā zīmējot portretus vizuālās mākslas stundās.
Darba teorētiskajā daļā tika analizēti emociju un jūtu jēdzieni, kā arī mācību metodes – spēles, pārrunas un vizualizēšana emociju apgūšanā. Tāpat apskatīts ir portreta jēdziens un portreta žanrs vizuālās mākslas saturā sākumskolā. Raksturoti mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi, materiāli un tehnika. Emocijas portretā ir iespējams attēlot ar dažādākajiem mākslinieciskās izteiksmes līdzekļiem: modulēšanu, līniju, krāsu un formu. Pētījuma gaitā tika veikta pedagoģiska izmēģinājuma darbība, vizuālās mākslas stundu izpēte 2. klasē un rezultātu analīze. Izmantojot tādas pētīšanas metodes kā pedagoģiskā novērošana un pārrunas ar bērniem.
Atslēgas vārdi: emocijas, emocionālā attīstība, jūtas, portrets, zīmēšana. The author of work: Ilze Eglīte
The title of work: The possibilities of emotional development in primary school, drawing portraits in Art classes.
In the theoretical part of work is analysed the idea of emotions and feelings as well as the instructional methods – games, discussions and visualization in the process of the familiarization of emotions. There is inspected the idea of portrait and the genre-painting of portraits in the content of Art in primary school, as well as characterized the means of artistry expressions, materiāls and technique. Using different means of artistry expressions in the emotional portrait is possible to portrey the modulation, lines, colours and shapes. Using investigation methods such as pedagogical observation and discussion with children in the process of investigation wascarried out the activity of teaching practice, the visiting Art lessons in Form 2 and the analysis of results.
Key words: emotional, emotional development, feelings, portraits, Art.