Vārdu krājuma paplašināšana pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
Author
Kalniņa, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs ir par vārdu krājuma paplašināšanas iespējām bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību pirmsskolas vecumā.
Vārdu krājuma paplašināšana ir viens no būtiskākajiem uzdevumiem darbā ar pirmsskolas vecuma bērniem. Pilnvērtīgs vārdu krājums ir saistītās runas attīstības pamatā, no kuras atkarīga mācību kvalitāte skolā.
Darbā tika veikta literatūras analīze par bērna attīstību kopumā un valodas sistēmu, valodas sistēmas nepietiekamu attīstību.
Tika apkopoti vārdu krājuma attīstības traucējumi bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību.
Tika lietotas korekcijas darba metodes pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanai.
Pētījuma rezultāti liecina, ka izmantotās korekcijas metodes ievērojami paplašināja vārdu krājumu bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību.
Atslēgas vārdi –
Pirmsskolas vecuma bērni, valodas sistēmas nepietiekama attīstība, logopēdija, vārdu krājums. Thesis is on vocabulary expansion opportunities for children with language-development system pre-school age.
Vocabulary extension is the addition of one of the most important tasks in working with preschool age children. A full vocabulary is related to speech development is based on which depends the quality of training in school.
The analysis was carried out in the literature on child development in general and language system, language system of under-development.
Were summarizes the development of vocabulary and language disorders in children with under-development system.
Was used for the adjustment of work methods preschoolers vocabulary expansion.
The study results show that the applied correction method greatly expanded the vocabulary of children with poor language system development.
Keywords -
Preschool-age children, the language system underdevelopment, speech therapy, vocabulary.