Pirmo logopēdu sagatavošana 20.gs. 60-tajos gados Liepājas pedagoģiskajā institūtā
Автор
Divre, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats „Pirmo logopēdu sagatavošana 20.gs. 60.gados Liepājas Pedagoģiskajā institūtā”.
Savā darbā autore pētīja pirmo logopēdu sagatavošanu Latvijā 20.gadsimta 60.gados. Šīs studijas notika ne tik senā pagātnē, līdz ar to materiālus un informāciju izdevās gūt no pirmo Latvijā sagatavoto logopēdu personīgā arhīva un viņu dzīvesstāstiem. No mācību pierakstiem, kas bija saglabājušies, un kursantu atmiņu stāstiem, izdevās izveidot mācību plānu, pēc kāda tika sagatavoti pirmie logopēdi Latvijā.
Pirmajā nodaļā analizēta runas vēsturiskā attīstība, runas traucējumu atspoguļojums latviešu folklorā un folkloras pielietojums mūsdienās logopēdiskajās nodarbībās, kā arī izpētīta logopēdijas kā zinātnes attīstība, sākot no VIII gs. p.m.ē., kad runāts par speciālās pedagoģijas aizsākumiem, līdz XX gadsimtam, kad logopēdija kā zinātne tika konkretizēta jau kā pedagoģiska rakstura nozare.
Otrajā nodaļā analizēts mācību plāns un priekšmetu saturs, pēc kura mācījās studenti 1962./1963.gada kvalifikācijas celšanas kursos logopēdijā un 1963.gada 31.jūlijā ieguva apliecību ar specializāciju – logopēds. Līdztekus šim periodam tika pētīti politiskie apstākļi, kas nebūt nebija mazsvarīgs faktors defektoloģijas attīstībai.
Atslēgvārds: logopēdi The theme of the diploma work is „ Preparation of the first speech therapists in 60s of the 20th century in Liepāja Teachers’ training college”.
The author in her work has researched the process of preparation of the first speech therapists in Latvia in 60s of the 20th century. These studies took place not so long time ago, so it was possible to get the materials and information from personal archives and life stories of the first prepared speech therapists in Latvia. From the notes and from the stories of students, which had remained, it was possible to create a studying plan after which the first speech therapists in Latvia had been prepared.
The first chapter analyzes historical development of speech, reflection of speech disorders in Latvian folklore and use of folklore nowadays at the speech therapy lessons, as well as development of speech therapy as science, starting with VIII century B.C., when it was first mentioned about special pedagogy, until XX century, when speech therapy was specified as a brunch of pedagogy.
The second chapter analyzes studying plan and content of subjects by which students in 1962/1963 were taught in courses of improvement of professional skills in speech therapy and on the 31 July, 1963 got certificate with specialization – a speech therapist. Along with this period, political conditions had been researched, which were an important factor in development of defectology.
Key word: speech therapists