Radošās darbības veicināšanas iespējas 3- 5 gadus veciem bērniem zīmēšanā pirmsskolā
View/ Open
Author
Smeltere, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: ”Radošās darbības veicināšanas iespējas 3- 5 gadus veciem bērniem zīmēšanā pirmsskolā.”
Darba autors: Baiba Smeltere.
Darba apjoms: 45 lpp., 22 attēli, pielikumi, izmantoti 34 literatūras avoti.
Darba pētāmā problēma:
Darbs veltīts problēmai, kā skolotājs produktīvi ar dažādām izpētes un mācību metodēm var veicināt bērna radošo darbību zīmēšanā.
Darba ievadā tiek dots problēmas raksturojums, pamatota tēmas izvēle un izvirzīts darba mērķis, uzdevumi. Teorētiskajā daļā veikta pedagoģiskās un metodiskās literatūras analīze par 3-5 gadus vecu bērnu radošumu un to veicināšanu, apkopotas un analizētas
V. Hibneres, P. Veilera, R. Alijeva, A.Vorobjova, Ļ. Vigotska, M.Skatkina atziņas. Teorētiskajā daļā tika apskatīti un analizēti tādi jautājumi, kā: radošo darbību sekmējošie nosacījumi, zīmēšana- viens no virzītājspēkiem radošai darbībai pirmsskolas vecumā, pedagoga loma radošās darbības sekmēšanā zīmēšanas nodarbībās, 3- 5gadus vecu bērnu attīstības īpatnības. atziņas
Darba praktiskajā daļā tika veikta vecāku aptauja- anketēšana. Izstrādāta programma zīmēšanas nodarbībām 3 mēnešiem, kā arī veikti radošie vingrinājumi. Veikta bērnu novērošana pēc ”Soli pa solim” novērtēšanas tabulas. Izstrādāti ieteikumi skolotājiem organizējot radošo darbību 3- 5 gadus veciem bērniem un izdarīti secinājumi. The Title of the present Paper : ”Facilitation of creative activities to 3-5 years old children at preschool.”
The Author of the Paper : Baiba Smeltere.
The Volume of the Paper: 45 pages, 14 images, annexes, 34 sources of literature.
The issues covered by the Paper:
The present Paper is devoted to the problem of facilitation of creative activities to children in drawing lessons by means of various productive research and teaching methods.
The introductory part of the Paper provides characteristics of the particular problem, statement of reasons for the choice of the particular theme, as well as the goal of the Paper and tasks.
The theoretical part deals with the analysis of pedagogical and methodological literature on creativity and its facilitation as regards 3-5 years old children; besides there are cognitions provided and analysed by such authors as
V. Hibnere, P. Veilers, R. Alijevs, A.Vorobjovs, Ļ.Vigotskis, M.Skatkins. The theoretical part deals with and provides analysis for such issues as: conditions facilitating creativity; drawing as one of the driving forces for creative activities at pre-school age; the role of the teacher in creativity facilitation in drawing lessons; developmental peculiarities of 3-5 years old children; cognitions.
The practical part of the Paper deals with a questionnaire completed by parents. Within the framework of the practical part there was developed a syllabi of drawing lessons for the period of 3 months, as well as various creative exercises done. Moreover, children were observed following the observation chart “Step by step”. The practical part also provides recommendations for teachers who organize creative activities to 3-5 years old children, as well as conclusions from the above mentioned activities.