Ģimenes un pedagoga sadarbības iespējas pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Šmite, Iluta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums: Ģimenes un pedagoga sadarbības iespējas pirmsskolas izglītības iestādē
Darba autors: Iluta Šmite
Darba zinātniskais vadītājs: mag. paed. Lekt. Ērika Lanka
Darba saturs: 60 lpp., 4 tabulas, 12 attēli, analizēti 21 literatūras avoti, 6 pielikumi.
Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz Sorosa fonda- Latvija programmas „Pārmaiņas izglītībā” projekta „Soli pa solim” atziņām par ģimenes iesaistīšanos pirmsskolas dzīvē, kā arī uz K.A.Hansenas un K.Kaufmanes grāmatām, kas atklāj ārzemju pozitīvo pieredzi, sniedz vadlīnijas un paņēmienus sadarbībā ar ģimenēm, un A.Baldiņa, A.Raţevas, R.Špallekas teorētiskās atziņas par skolas un ģimenes sadarbības aspektiem.
Praktiskajā daļā tika izstrādāta pedagoģiskā izmēģinājuma darbības programma ģimenes sadarbības veicināšanai un tās lomas paaugstināšanai izglītības iestādes darbībā.
Tika secināts, ka: ģimeņu sadarbība norit sekmīgāk, ja ģimenes un pedagogi izprot sadarbības būtību un nozīmi; sadarbības vadītāja lomu uzņemas pedagogi un izmanto vecākiem pieņemamākās sadarbības formas; sadarbības procesā ieguvēji ir gan ģimenes, gan bērni, gan pedagogi. Title of work: Family and pedagogue cooperation’s possibilities in pre school institution. Author of work: Iluta Smite Head of scientific work: mag. paed. lekt. Ērika Lanka Contents of work: 60 pages, 4 tables, 12 images, 21 analyzed sources of literature, 6 attachments.
Theoretical part of reasearch is based on „Soros foundation Latvia” programme „Changes in education” project „Step by step” recognitions about family getting involved in pre school’s life. Also work is based on K.A. Hansen’s and K. Kaufmane’s books, relieving positive experience from abroad, which gives guidelines and techniques cooperating with families, and A. Baldins’s, A. Razeva’s, R. Spalleka’s theoretical revelations about school’s and family’s cooperation aspects. In practical part has been developed pedagogical experimental activities programme of school’s and family’s involvement in cooperation aspects. It has been concluded, that: 1. family’s cooperation is more successfull, if families and pedagogues understands cooperation’ s importance. 2. the best if role of cooperation’s head hosts are pedagogues and uses it for parents in most reasonable forms of cooperation. 3. in process of cooperation winners are parents, as well children and pedagogues.