Kustību cēlonības apzināšana vispārizglītojošās skolas fizikas mehānikas sadaļā
Автор
Mosa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Broks, Andris
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šī darba pārskats 61.lpp. kopapjomā satur ievadu (3.lpp.), divas daļas (22. un 18.lpp.), nobeigumu (3.lpp.), kā arī izmantotās informācijas avotu sarakstu (21.avots) un pielikumi (5.vienības).
Darbā īstenots mērķis ir izstrādāt atbalsta materiālu, kas palīdzētu skolēniem apzināt kustības cēlonību vispārizglītojošās skolas fizikas priekšmeta mehānikas sadaļā.
Diplomdarba teorētiskajā daļā, iepazīstoties ar pedagoģiski-psiholoģisko literatūru, tiek izveidots pārskats par skolēnu domāšanas procesu norisi un tās veicināšanas veidiem. Īpaša uzmanība veltīta domu sakārtošanas problēmām, pievēršoties cēloņseku sakarību apzināšanai skolēnu zinātniskās domāšanas attīstībā.
Diplomdarba praktiskā pētījuma daļā izstrādāti un aprobēti uzdevumi, kas izmanto sistēmiskās domāšanas attīstībai nepieciešamos elementus un veicina izpratni par galvenajām makropasaules ķermeņu kustības cēloņseku sakarībām, rosinot skolēniem domāt radoši un patstāvīgi. The work consists of 60 pages in total, including Introduction (3 pages), two Parts (22 and 18 pages), Conclusion (2 pages), as well as List of used information (21 source), and Enclosure (5 items). There are 16 drawings, 5 charts and 9 diagrams in the text.
The aim of the diploma paper is create support materials for help to pupils realize causes of motion in studying mechanics in physics in general comprehensive school.
Theoretical part of the diploma after acquainted with pedagogical – psychological materials have been elaborated a review of pupils thinking process and ways to facilitate (promote) it. A main attention has given to problem of systematical set of thoughts, awareness of cause and consequence coherence to develop pupils` scientist way of thinking.
The practical part of the diploma has been elaborated and approbated tasks whose include elements of developing of systematical thinking and promote comprehension of macro world body motion cause – consequence coherence