Tēmas „Augsne” mācīšana ģeogrāfijā 9. Klasē
Author
Simsone, Maruta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kasparinskis, Raimonds
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Augsne ir viens no nozīmīgākajiem Latvijas dabas resursiem, kas ietekmē tautsaimniecības attīstību. Pētījuma rezultāti parāda, ka skolēniem trūkst izpratnes par augsnes tēmu, jo pašlaik netiek veltīta pietiekoši liela nozīme augsnes mācīšanai priekšmetā „Latvijas ģeogrāfija” pamatskolā.
Diplomdarba mērķis ir noskaidrot esošo situāciju saistībā ar augsnes mācīšanu un tās nepieciešamību priekšmetā „Latvijas ģeogrāfija” pamatskolā.
Autore ir apkopojusi teorētisko pamatojumu par augsni, tās īpašībām, kā arī augsnes veidošanās faktoriem un procesiem, augsnes izmantošanu un aizsardzību. Diplomdarbā ir aplūkots pedagoģiskā procesa teorētiskais pamatojums, metožu iedalījums, balstoties uz zinātnieku atziņām. Savukārt, izmantojot anketēšanu, tika noskaidroti ķīmijas, bioloģijas un ģeogrāfijas skolotāju viedokļi par augsni, mācību stundu, mācību materiāluun pētniecisko darbu nepieciešamību, apskatot tēmu „Augsnes”. Pirms un pēc pētnieciskā darba tika anketēti skolēni. Soil is one of the most important natural resources in Latvia that influence economic development. The study results show that pupil has lack of understanding about soil theme, because at this moment it is not sufficient focus on the role of soil teaching in primary school in subject „Geography of Latvia”.
First of all the author researched the theoretical basis of the soil, its features and factors of its making as well as processes, about using and protecting the soil. There is theoretical basis of these questions in the given Diploma work as well as division of methods, based on the opinions of scientists. Using questionnaires the opinions of the teachers of Chemistry, Biology and Geography about the theme “Soil” were found out.
Before and after the research work the students were tested to find out their knowledge about the theme “Soil.”
The methodical material and working sheets are presented in the Diploma work.