Sociālpedagoģiskā darbība bērnu traumatismu profilaksē Zaķumuižas pamatskolas 1.- 4. klašu skolēniem
Autor
Bela, Ināra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Datum
2009Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbs ,,Sociālpedagoģiskā darbība bērnu traumatisma profilaksē Zaķumuižas pamatskolas 1. – 4. klašu skolēniem” sastāv no ievada, 4 nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta un pielikumiem.
Latvijā joprojām ir ļoti augsti bērnu traumatisma rādītāji, tāpēc diplomdarba autore uzskata, ka viens no galvenajiem sociālā pedagoga uzdevumiem ir preventīvais darbs drošas vides radīšanā bērniem. Autore ir pārliecināta, ka visefektīvāk bērnu traumatisma profilaksi var veicināt izglītojot bērnus un vecākus par traumatismu provocējošām situācijām.
Ievadā atspoguļota traumatisma problēmas aktualitāte, izvirzīts mērķis – izzināt sociālpedagoģiskās darbības iespējas bērnu sadzīves traumu profilaksē Zaķumuižas pamatskolā 1. – 4. klasēs.
Diplomdarba autore noskaidroja traumu un traumatisma jēdzienu un iedalījumu, veica traumatisma situācijas un izglītojošās darbības analīzi traumu profilaksē. Diplomdarba autore veica sociālpedagoģiskās darbības programmas aprobāciju.
Atslēgvārdi: bērnu sadzīves trauma, profilakse, trauma, traumatisms. In the introduction of the degree work "Social pedagogical activities for prophylaxis of children injuries at Zaķumuiža elementary school" the actuality of the problem of the injury is reflected, the purpose of the research is specified - to find out socially pedagogical opportunities in prophylaxis of children domestic injuries at Zaķumuiža elementary school classes 1- 4.
There are still very high showings of children injuries, so the author of the degree work thinks that one of the main tasks for the social pedagogue is preventive work to make safe environment for children.
The author is sure that the most effective way to produce the prophylaxis of children injuries is teaching children and their parents about injury provocative situations, that is why the author found out the description and classification of injuries and traumatism analyzed situation of traumatism and pedagogical actions in prophylaxis of injuries.
The program of the socially pedagogical activities has been developed and analyzed in approbation.
Key words: children social traumatism, prophylaxis, injury, traumatism.