Vēsturisko personību iepazīšana kā līdzeklis jauno laiku pasaules vēstures apguvē 8. klasē Valdorfskolā
Author
Biele, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kļava, Valda
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba pirmajā nodaļā tiek raksturota psiholoģiskā nozīme un pedagoģiskās metodes - vēsturisko personību iepazīšanas nozīme psiholoģiski pusaudžu vecumposmā, tradicionālajā pedagoģijā un valdorfpedagoģijā. Diplomdarba otrajā daļā tiek raksturoti vēstures aspekti - personību nozīme atspoguļojot jauno laiku notikumus vēstures periodā kopumā, mācību grāmatās un Franču revolūcijas temata ietvaros Rīgas Valdorfskolā. Izpētē konstatēts, ka stundās izmantojot vēsturisko personību biogrāfijas, skolēni ir ieinteresēti vēstures tematos, šī pieeja padziļina izpratni par vēsturi, padara to saistošāku un uzskatāmāku. Vēsturi mācot ar vēsturisko personību dzīvesstāstu palīdzību, vēstures notikumi kļūst skolēnam tuvāki, konkrētāki, saprotamāki un ticamāki. Atslēgvārdi: vēsturiskā personība, dzīvesstāsts, biogrāfija, pusaudžu vecumposms, vēsture, jaunie laiki, valdorfskola. In the first part of graduation work there is the characterizing of psychological meanings and pedagogical methods – importance of getting to know historical personalities in adolescent age viewing them in psychological sense, traditional pedagogy and Waldorf pedagogy. In the second part of graduation work there is characterized certain historical aspects – reflecting the meaning of personalities in occurences of modern history in general, in textbooks and teaching the topics of French Revolution in Riga Waldorf school especially. The researches establish that putting in use the biographies of historical personalities makes students to be more interested in topics of history. This approach enlarges realization of history, makes it more interesting and demonstrating. Teaching history by putting in use biographies of historial personalities the facts of history turn more familiar, specific, apprehensible and credible for students. Keywords: historical personality, biography, history.