• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

11.klases skolēnu prasmes strādāt ar kulturoloģisku informāciju attīstīšanas iespējas latviešu valodas stundās mazākumtautību mācību valodas skolā

Thumbnail
Öffnen
299-34982-Alksne_Andra_aa11057.pdf (1.638Mb)
Autor
Alksne, Andra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Datum
2013
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Diplomdarba mērķis - pārbaudīt izstrādātā lingvodidaktiskā materiāla piemērotību tam, lai mazākumtautības mācību valodas skolā latviešu valodas stundās attīstītu 11. klases skolēnu prasmi strādāt ar kulturoloģiski marķētu informāciju un izmantot to savā runā. Piecās nodaļās piedāvāts ieskats teorētiskajās atziņās, pamatota didaktiskā materiāla atlase un izstrāde, raksturota pedagoģiskā izmēģinājumdarbība un analizēti iegūtie rezultāti. Secināts, ka pētījumā iesaistīto skolēnu latviešu valodas zemais prasmes līmenis ir šķērslis kulturoloģiskas informācijas uztverei un izmantošanai jaunrades darbos. Tāpēc latviešu valodas stundām izvirzītie mērķi sasniegti daļēji, bet mācību materiāla aprobācijā izdevās radīt tikai priekšstatu par valodu kā kulturoloģiskās informācijas glabātāju. Pielikumos - didaktiskajā materiālā iekļauto darba lapu paraugi, mācību stundu konspekti un skolēnu darbi. Atslēgas vārdi: koncepts prieks, sociokultūras prasmes, latviešu valodas apguve.
 
The target of the diploma work is to develop and to approbate didactic material for developing pupils skills to work with cultural information in Latvian language lessons in minority schools in Grade 11. Insight into the theoretical cognitions, the choice, the development, the approbation and the motivation of the didactic material and the analysis of the results, is given in the five sections of the work. Assesment of the pupil’s final paper reveal that the poor skills of Latvian language is a serious obstacle in using of cultural information in them creative work. Thus the assigned target and tasks relating acquisition of the research themes during the Latvian language lessons could be full filled partly, but the task of approbation of the study material could be only outlined. Examples of work sheets, used in the didactic material, student works and summaries of lessons are compiled in the appendices. Keywords: concept joy, socio-cultural skills, Latvian language aquisition.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12373
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV