Sociālpedagoģiskā darbība ar ilgstošā prombūtnē esošu vecāku bērniem Rūjienas vidusskolā
Автор
Dreimane, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
par Ingas Dreimanes diplomdarbu ‘’Sociālpedagoģiskā darbība ar ilgstošā prombūtnē esošu vecāku bērniem Rūjienas vidusskolā’’.
Ir ļoti daudz Latvijas iedzīvotāju, kuri dodas prom no savas zemes, lai strādātu visdažādākos, bieži vien savai kvalifikācijai un izglītības līmenim neatbilstošus darbus, taču ar nožēlu jāsaka, ka aizbraucēji savus bērnus uz tālām zemēm līdzi neņem, atstājot tos pie draugiem, radiem un nereti arī vienus pašus.
Darba autore veica pētījumu, lai izzinātu situāciju Rūjienas vidusskolā par bērniem, kuriem vecāki atrodas ilgstošā, kā arī, lai izvērtētu šo bērnu emocionālo stāvokli.
Tika izstrādāta sociālpedagoģiskā programma ilgstošā prombūtnē esošiem vecāku bērniem Rūjienas vidusskolā. Darba autores izstrādātā programma dod iespēju skolotājiem, klašu audzinātājiem un sociāliem pedagogiem turpināt darbu, lai samazinātu mācību un uzvedības grūtības tieši šiem ilgstošā prombūtnē atstātiem bērniem.
Darbs sastāv no 83 lpp, tajā izmantoti 45 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi – aizbildniecība, bērns, ģimene, ilgstoša prombūtne, vecāki. The title of the Diploma Paper: "Social Pedagogical Activities for Rujiena Secondary school pupils, whose parents are in prolonged absence from Latvia.”
Aim of the research: to investigate the situation of a group of Rujiena Secondary school pupils, whose parents are in prolonged absence from Latvia and that live with grandparents or guardians, sometimes even with friends or they stay to live all by themselves.
Contents of the Diploma Paper and availability performance of the work Diploma Paper was written in order to investigate pupils` emotionality, its reasons, expression and to work out the program of social pedagogical activities for teachers, form masters and social educators to help pupils to overcome hard emotional time, learning difficulties.
Diploma Paper total number of pages: 83 pages, 45 bibliographic terms.
Key words: pupils at the age of Primary school, guardianship, family, prolonged absence, parents.