Vērtīborientējoša trimdas literatūras iepazīšana literatūras stundās 12.klasē
Автор
Gaile, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Izvirzītā diplomdarba mērķis ir izstrādāt 12.klases literatūras mācību saturam atbilstošu metodiskās sistēmas variantu, kas rosinātu skolēnus atklāt nozīmīgas vērtības trimdas literātu daiļradē un kas pilnīgotu jauniešu vērtību sistēmu.
Darba mērķis īstenots 4 nodaļās:
I nodaļā tiek noskaidrotas nozīmīgākās vērtības trimdas literātu daiļradē 12.klases mācību kontekstā. II nodaļā ieskicētas dažādu mācību metožu un metodisko paņēmienu izmantošanas iespējas mācību procesā.
III nodaļā atklāts skolotāja sagatavošanās darbam klasē: atklātas jauniešu vecumposma īpatnības un 12.klases izpēte; modelēta stundu norise vērtīborientējošā aspektā. IV nodaļā raksturota skolotāja un skolēnu sadarbība un veikta analīze.
Secinājums- apgūstot latviešu trimdas literātu daiļradi, iespējama skolēnu vērtību aktualizācija. The theme of the given diploma paper is “Value oriented learning of exile literature in literature lessons in Grade 12 “.
The goal of the given diploma paper is to work out a variant of methodical system corresponding to the contents of literature learning in grade 12 which would promote pupils to discover significant values in the works of exile authors and which would perfect the value system of the young people.
The goal of the work has been realized in 4 sections:
Section I clarifies the most significant values in the works of the exile authors in the context of grade 12 learning material. Section II outlines the possibilities of applying different learning methods and methodical techniques in the learning process. Section III reveals the preparation of the teacher for the work in the classroom: investigating the pupils’ features of the given age and survey of grade 12; the course of the lessons has been modeled in value oriented aspect. Section IV characterizes the teacher-student cooperation. Section 4 presents the analysis and evaluation of the cooperation.
Conclusion-actualization of pupils’ values is possible when acquiring the literary works of Latvian exile authors.