Starpkultūru lasīšanas prasmes formējums, mācot krievu valodu kā svešvalodu vidusskolā
Author
Kušnere, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Nataļja Kušnere. Starpkultūru lasīšanas prasmes formējums mācot krievu valodu kā svešvalodu vidusskolā. – Rīga, 2013 – 83 lpp.
Darbā tiek pētīts viens no starpkultūru izglītības aspektiem, definējot to kā starpkultūru lasīšanas procesu. Tiek kritiski analizēta zinātniskā literatūra par starpkultūru lasīšanas apmācības problēmu vidusskolā, kā arī tiek izveidota un aprobēta atbilstošo iemaņu attīstīšanas metodika krievu valodas kā svešvalodas apmācības procesā 12. klasē, un tiek izklāstīts stundu ierakstu un sarunu atšifrējums, pielietojot minēto metodiku. Tiek piedāvāti teksti un tiem pievienoto testu varianti, kuri ir izmantojami krievu valodas kā svešvalodas stundās starpkultūru lasīšanas prasmju apgūšanai. Darbs un praktiskie materiāli var tikt pielietoti starpkultūru lasīšanas stundās krievu valodas kā svešvalodas apgūšanas procesā, lai attīstītu starpkultūru kompetenci. Natalija Kushnere. Formation of intercultural reading skills in teaching Russian as a foreign language in secondary school. – Riga, 2013.- 83 p.
The paper explores an aspect of intercultural education, namely the process of intercultural reading. The critical analysis of scientific literature on the problem of teaching intercultural reading in high school was provided, as well as methodology of developing appropriate skills was created and tested for using in lessons of Russian as a foreign language in 12th grade, and the transcripts of records of lessons and conversations with this method were provided. The variants of texts and tests for teaching intercultural reading in the Russian as a foreign language lessons were proposed. The paper and the practical material can be used in conducting lessons of Russian as a foreign language to develop intercultural reading skills for the formation of cross-cultural competence.