Filcētu leļļu izgatavošanas apguve un skolēnu uzstāšanās prasmju pilnveide mājturības un tehnoloģiju stundās 6. klasē
Autor
Sīpola, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba „Filcētu leļļu izgatavošanas apguve un uzstāšanās prasmju pilnveide mājturības un tehnoloģiju stundās 6. klasē” mērķis ir izpētīt un aprobēt filcētu leļļu izgatavošanas un uzstāšanās prasmju pilnveides iespējas mājturības un tehnoloģiju stundā 6. klasē.
Diplomdarba teorētiskajā daļā aplūkotas teorētiskās nostādnes par skolēnu uzstāšanās prasmju veidošanos, tiek izveidots mācību saturs tēmai „Filcētu leļļu izgatavošana”. Praktiskajā daļā izveidots stundu tematiskais plāns mācību tēmai „Filcētu leļļu izgatavošana”, analizēta tematiskā plāna aprobācija un iegūtie rezultāti.
Pētījuma ietvaros pēc mācību tēmas aprobēšanas tika veikta aptauja, lai noskaidrotu 6. klases skolnieču attieksmi pret mācību tēmas „Filcētu leļļu izgatavošana” apguvi, analizēti iegūtie rezultāti. Tika analizēti skolnieču aptaujas rezultāti par tēmas apguvi.
Diplomdarbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 14 apakšnodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras un pielikumiem.
Diplomdarba praktiskā daļa tika veikta Rīgas Angļu ģimnāzijā 6.a un 6.c klasē.
Atslēgas vārdi: leļļu filcēšana, sausā filcēšana, slapjā filcēšana, uzstāšanās prasmes, 6. klase, mājturība un tehnoloģijas, aprobācija. The goal of the Diploma thesis is ‘Learning How to Make Felted Puppets and Developing Presentation Skills in the Lessons of Home Technologies in Grade 6’ is to research and approbate the skills of making felted puppets and possibilities to develop presentation skills in the lessons of Home Technologies in grade 6.
The theoretical part of the thesis deals with the theoretical frameworks for students’ presentation skills, and creating and forming the educational contents for the theme ‘Making Felted Puppets’ are created and formed. The practical part of the thesis presents the thematic plan of lessons for the educational topic ‘Making Felted Puppets’, as well as the analysis of the approbation of the thematic plan, and the analysed and obtained results.
During the research after approbation of the thematic topic the survey was carried out to investigate the attitudes of students of grade 6 to the educational topic ‘Making Felted Puppets’ and the obtained results on the acquisition of the new topics were analysed.
The thesis consists of 4 parts, 14 subdivisions, conclusions, glossary and attachments.
The practical part of the diploma thesis was carried out in classes 6A and 6C of Riga English Grammar School.
Key words: felted dolls, dry felting, wet felting, performing skills, grade 6, home economics, technologies, approbation.