Globālā izglītība kā pedagoģisks risinājums 7.-11. klases skolēnu vērtīborientācijas pilnveidei pret dažādību
Автор
Kronberga, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Maslo, Irina
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darbā “Globālā izglītība kā pedagoģisks risinājums 7.-11. klases skolēnu vērtīborientācijas pilnveidei pret dažādību” tiek pētīts, kāds ir globālās izglītības pienesums, kas sekmē iekļaujošas un sociālu dažādas sabiedrības veidošanos. Mūsdienu pasaulē, kad robežas starp attālām valstīm un reģioniem sarūk, ir būtiska loma izprast sabiedrības ietekmējošos globalizācijas aspektus, ko aktualizē un risina globālās izglītības pieeja. Tas palīdz veidot izpratni par globāliem jautājumiem, liekot būtisku uzsvaru uz izglītību.
Pētījuma mērķis ir izpētīt globālās izglītības pieejas īpatnības 7.-11.klases skolēnu vērtīborientacijas pret dažādību pilnveidei.
Pētījums sastāv no 4 daļām: 1) globalizācijas procesu ietekmes izpēte sabiedrības un indivīda līmenī ;2) globālās izglītības pieeja globālo problēmjautājumu izpētē; 3) pētījums par 7.-11. klases skolēnu vērtīborietnāciju attiecībā uz dažādību; 4) globālās izglītības kampaņas iniciatīvas izstrāde īstenošanai pamatskolas un vidusskolas skolēnu vērtīborientācijas pilnveidei pret dažādību, kā arī jomas ekspertu vērtējuma saņemšana.
Pētījumā iegūtie secinājumi ir sekojoši: 1) globalizācijas procesi būtiski ietekmē pusaudžu un jauniešu identitātes veidošanās procesu, īpaši attiecībā uz globālās identitātes apziņu; 2) jaunieši ir noliedzoši pret tādām sabiedrības grupām, kas var potenciāli radīt draudus, ir nezināmi 3) jauniešu vidū ir izteiktas tādas vērtību grupas kā “Stabilitāte” “Labdabība”, lai veicinātu sociāli iekļaujošas sabiedrības veidošanos būtiski ir stiprināt “Universālisma”, “Pašvirzības” vērtības; 4) uz kampaņas principiem balstītas globālas izglītības aktivitātes ir efektīvs kā aktualizēt dažādības jautājumu skolas vidū un motivēt uz rīcību.
Atslēgvārdi: globalizācija, globālā izglītība, identitāte, vērtības, vērtīborientācija, dažādība, kampaņa. The research, "Global Education as a Pedagogical Solution for Facilitating Value-orientation Towards Diversity in Form 7-11 " explores what the contribution of global education is that promotes a variety of social and inclusive society. In today's world, where the boundaries between distant countries and regions are shrinking, it is essential to understand the role of society, affecting aspects of globalization that have emerged in the global education. Not only does it help to raise awareness of global issues, but also puts a strong focus on education.
The aim of the study is to explore the global education approaches peculiarities of 7th- 11th grade students to the diversity of values, advancement.
The study consists of four parts: 1) exploring the process of globalization in society and individual level; 2) global education approach to explore the global issues; 3) research on value – orientation of 7-11 form pupils toward diversity; 4) to develop a campaign based on the global education approach for facilitating positive value – orientation toward diversity in primary and secondary school. Assessment of the campaign.
The conclusions of the research: 1) globalization influence the formation of identity of teenagers and youth, specifically the person's global identity; 2) youth have a negative attitude towards social groups that they consider as dangerous or unfamiliar to them; 3) groups of values that dominate among youth are “Benevolence” and “ Security”. In order to encourage development of an inclusive society, it is important to strengthen value groups as “ Universalism” and “Self direction”; 4) global education activities based on campaign principles are an effective way to address diversity issues in the school environment and motivate to action
Keywords: globalization, global education, identity, values, value-orientation, diversity, campaigning.