Kognitīvās intereses attīstība par angļu valodu trešās klases bērniem ar UDHS sindromu X-skolā
Автор
Podļesnaja, Violeta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba mērķis ir noteikt pedagoģiskos paņēmienus, lai veicinātu kognitīvās intereses attīstību pamatskolas skolēniem ar UDHS sindromu, un balstoties uz tiem izstrādāt programmu, nodrošināt izglītojošu darbību, izmantojot mūsdienīgas tehnoloģijas, kas veicina kognitīvās intereses attīstību šādiem skolēniem angļu valodas stundās.
Maģistra darbs tiecas izvērtēt skolēnu ar UDHS kognitīvās intereses veicināšanas iespējas angļu valodas stundās, atrodot jaunas un piemērotas metodes un pieejas.
Dotajā darbā tiek teorētiski pētīti kognitīvie procesi, kā arī izstrādātas metodes un paņēmieni, kuri pielietojami, lai skolniekiem ar UDHS attīstītu pozitīvu motivāciju un emocionālo stabilitāti, kā arī veicinātu lielāku interesi pret mācību priekšmetu angļu valodas stundu laikā.
Pirmā maģistra darba daļa tiek veltīta kognitīvo procesu teorētiskajiem aspektiem. Tiek pētītas mācību procesa problēmas un grūtības, kā arī kognitīvo procesu sistēmas. Tiek pētīta izziņas darbība un parādīta tā būtība mācību procesā. Motivācija tiek parādīta kā viens no galvenajiem faktoriem sekmīgā mācību procesā.
Otrajā daļā aprakstīts uzmanības deficīta hiperaktivitātes sindroms (UDHS). Tiek noteikti un pētīti sākumskolas skolēnu ar UDHS īpašie aspekti. Pētīti un aprakstīti problēmu risinājumi - darbā ar skolēniem, kuriem ir UDHS.
Maģistra darba empīriskā daļa tika piedāvāta programma angļu valodas stundām un ārpusklases aktivitātēm. Programma tika izstrādāta pamatojoties uz darba pirmajā un otrajā daļā iegūtajiem rezultātiem un ieteikumiem. Programma tika īstenota trīs mērķa grupās X-skolā: X grupa, Y grupa un Z grupa. Šajās grupās bija skolēni ar UDHS un skolēni bez UDHS.
Rakstot darbu autore secināja, ka izvirzītā hipotēze, pamatojoties uz empīrisko pētījumu rezultātiem, apstiprinājās un liecina, ka skolēniem ar UDHS ir iespējams attīstīt kognitīvo interesi, ja tiek izmantotas modernās tehnoloģijas angļu valodas stundās. Līdz ar to izstrādātā programma pierādīja savu efektivitāti.
Maģistra darba apjoms ir 130 lapaspuses, ieskaitot ievadu, trīs daļas, 12 nodaļas, literatūras saraktu ar 87 literatūras avotiem un septiņiem pielikumiem. Maģistra darbā ir 22 attēli un 3 tabulas. The main objective of the study is to distinguish pedagogical treatment for stimulating cognitive interest of elementary school students with ADHD syndrome and relying on it to develop program, to arrange educational activity using high technology that will promote the development of cognitive interest of such students during English lessons. The thesis is concentrated on understanding the process of cognitive interest in students with ADHD syndrome and finding the methods and approaches to stimulate it within the educational process based on activity during English lessons. The basis for the analyses of the development of cognitive interest in students with ADHD syndrome is educational-cognitive activity based on the use of high technology. The characteristics of cognitive interest are studied within this thesis, as well as methods and techniques are developed used for establishing positive motivation and emotional stability, as well as forming strong interest towards the subject among students with ADHD syndrome during English lessons.
Chapter 1 deals with theoretical aspects of cognitive activity. The problems of educational process are being investigated. Characteristics of cognitive interest are being determined. Educational activity is being introduced and its importance is being emphasized. Motivation as a key factor of successful educational process is being proved.
Chapter 2 gives the general description of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is given. Special aspects of elementary school students with ADHD syndrome are being determined and studied. Solutions of the problems, involving working with students with ADHD syndrome are being described and examined.
Empirical part of the Master Thesis offers a program for English lessons and extracurricular activities, developed according to recommendations and conclusions in the first and the second parts. The program is implemented in three target-groups in X-school: group X, group Y and group Z, where there are students with ADHD syndrome and students without ADHD syndrome.
Conclusion: the hypothesis has been confirmed based on theoretical and empirical research. Results show that cognitive interest of students with ADHD syndrome can be developed if high technologies are used during English lessons. The implemented program is proven to be efficient.
The volume of this Master Thesis is 130 pages, including the introduction, 3 chapters, 12 sub-chapters, the list of literature with 87 sources and seven appendixes. Within this Master Thesis there are 22 pictures and 3 tables.