Sociālpedagoģiskā darbība konfliktu mazināšanā Rīgas 92. vidusskolā 7.-9. klasēs
Author
Jermolajeva, Margarita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
par Margaritas Jermolajevas diplomdarbu „Sociālpedagoģiskā darbība konfliktu mazināšanā Rīgas 92. vidusskolā 7. – 9. klasēs”.
Diplomdarba mērķis ir raksturot konflikta veidus Rīgas 92. vidusskolā 7. – 9. klasēs, izstrādāt un aprobēt sociālpedagoģiskās darbības programmu konfliktu mazināšanā.
Teorētiskajā daļā aprakstīts konflikta jēdziens, konflikta rašanās cēloņi, tā veidi un risināšanas iespējas. Diplomdarbā raksturotas konflikta specifiskās iezīmes skolā, kā arī sociālpedagoģiskā darbība to mazināšanā.
Praktiskajā daļā veikts pētījums Rīgas 92. vidusskolā par konfliktiem skolā. Tika modelēta sociālpedagoģiskās darbības programma konfliktu mazināšanā, pamatojoties uz skolēnu un skolotāju aptaujas rezultātiem, un veikta tās aprobācija.
Atslēgvārdi: konflikts, konfliktu mazināšana, konfliktu risināšana, sociālpedagoģiskā darbība for Margarita Jermolajeva’s thesis „Social pedagogical activities in conflict minimization in Riga 92 Secondary school in 7th – 9th grades”.
The goals of the thesis were to describe the types of conflicts in Riga 92 Secondary school in 7th – 9th grades and to develop and put to practice a social pedagogical conflict minimization activity program.
The theoretical part provides an overview of the concept of conflict, its causes, types and resolution options. The specific features of conflicts in school are described, as well as conflict reduction social pedagogical activities.
In the practical part a research on conflicts in Riga 92 Secondary school is carried out. A social pedagogical conflict minimization activity program, based on pupil and teacher survey results, is designed and put to practice.
Key words: conflict, conflict minimization, conflict resolution, social pedagogical activity