Show simple item record

dc.contributor.advisorUrdziņa-Deruma, Māraen_US
dc.contributor.authorGailuma, Agritaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:37:02Z
dc.date.available2015-03-23T13:37:02Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43254en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12497
dc.description.abstractDiplomdarba ,,Mācību tēmas ,,Apkakles izšūšana ar pērlītēm” apguve mājturībā un tehnoloģijās 9.klasē” mērķis ir izpētīt mācību tēmas ,,Apkakles izšūšana ar pērlītēm” apguves iespējas mājturībā un tehnoloģijās 9.klasē. Teorētiskajā daļā aplūkoti normatīvie dokumenti, pusaudžu vecumposmu īpatnības, mācību metožu izvēle, individualizācija un diferenciācija mācību darbā, skolēnu mācību sasniegumu vērtēšana un kritēriji. Sniegts īss ieskats par apkakles vēsturi un mūsdienu aktualitāti, apkakles izgatavošanas tehnoloģiju un pērlīšu izšūšanas dūrienu veidiem. Darbā tika izveidots mācību tematiskais plāns mācību tēmas apkakles izšūšana ar pērlītēm un sagatavoti mācību uzskates līdzekļi: kompozīciju paraugi, pērlīšu dūrienu paraugi, malu apdares veidi, apkakles piegrieztnes rasējums, izstrādājumu paraugi (gredzens, rokassprādze, matu lenta, piespraudes), kā arī apkakles piemēri, kas izšūti ar pērlītēm. Tika izanalizēti darbam nepieciešamie materiāli (adatas, diegi, pērlītes) Pētījuma ietvaros darba autore izveidoja aptauju, lai uzzinātu 9. klases skolēnu viedokli par apkakles mūsdienu aktualitāti un modes tendencēm. Pēc pirmās mācību stundas darba autore veica apkopojumu un precizēja tematisko plānu. Diplomdarbs sastāv no 3 nodaļām, 11 apakšnodaļām, 12 pielikumiem un nobeiguma. Pētījumā iegūtie rezultāti atainoti attēlos, fotogrāfijās un apkopotā informācijā. Atslēgas vārdi: izšūšana, pērlītes, apkakle, 9.klase, mājturība, tehnoloģijas, krāsu mācība, dūrieni, aprobācija.en_US
dc.description.abstractIn Diploma thesis, Study subject, Collar bead embroidery' in home economics and technology lessons at 9 grade’ aim is to explore ,Study subject, Collar bead embroidery' absorptive capacity in home economics and technology lessons at 9 grade. In theoretical part are normative documents, the teenage age characteristics, teaching methods, the individualization and differentiation of teaching, students’ assessment and criteria. In Diploma thesis are short insight into the history of the collar and contemporary relevance, collar manufacturing technology and bead stitch patterns. In Diploma thesis established a training plan for study subject collar embroidery with beads and prepared visual aids, samples of compositions, bead stitch samples, edge finishes samples, collar patterns, product samples (ring, bracelet, hair band, clips), as well as examples of the collar embroidered with beads , analyzed the necessary materials for work (needles, thread, beads). In study within, the Diploma thesis author created a survey to find out the 9 grade students attitude about the collar contemporary relevance and fashion trends. After the first lesson, the author was analyzed students results of the survey and chose the appropriate teaching methods for chosen topic. Diploma thesis consists of introduction, 3 chapters, 11 sub-sections, 12 annexes and conclusions. The research data are presented in pictures, photos and gathered information. Keywords: embroidery, beads, collar, 9 grade, home economics, technology, color theory, stitches, approbation.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleMācību tēmas "Apkakles izšūšana ar pērlītēm " apguve mājturībā un tehnoloģijās 9.klasēen_US
dc.title.alternativeStudy Subject ,Collar Bead Embroidery' in Home Economics and Technology Lessons at 9th Gradeen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record