Show simple item record

dc.contributor.advisorBlūma, Dainuvīteen_US
dc.contributor.authorGordejeva, Nikolinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:37:02Z
dc.date.available2015-03-23T13:37:02Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43695en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12498
dc.description.abstractViena no būtiskākajām problēmām, ar ko saskaras mūsdienu skolotājs klasē, ir disciplīnas trūkums, kas, savukārt, ir viens no skolēnu sasniegumus ietekmējošiem faktoriem. Ir ļoti svarīgi, lai skolotājs spētu konstatēt skolēnu neapmierinošās uzvedības cēloņus, ka arī izvēlētos atbilstošu klasvadības modeli darbā ar konkrēto klasi. Pētījums galvenokārt attiecas uz angļu valodas priekšmeta apguvi 4. klasē, kurā tika konstatētas ilgstošas disciplīnas problēmas, kā arī zināšanu un prasmju trūkums svešvalodas standartam atbilstošā līmenī. Tika izvirzīts mērķis nodrošināt rezultatīvu mācību procesu, noskaidrojot skolēnu uzvedību ietekmējošus faktorus, atrisinot disciplīnas rakstura problēmas un veicinot katra skolēna sasniegumus klasē. Pētījuma jautājuma risināšanai, laika posmā no 2013. gada septembra līdz 2014. gada maijam, tika izvēlēts darbības pētījums ar attiecīgām pētniecības metodēm: skolotāju anketa, intervija ar pētāmās klases audzinātāju un uz disciplīnas trūkumu novēršanas un sasniegumu uzlabošanas vērstu skolotāja, pētnieka, darbību analīze. Anketu atbilžu apkopotie dati parādīja, ka lielākā loma skolēnu sasniegumu veicināšanā ir skolēniem un skolotājiem. Datu analīze, iegūta no intervijas ar 4. klases audzinātāju, norādīja uz faktoriem, kas vistiešāk ietekmē pētāmās klases skolēnu rezultativitāti stundās: 1) ar skolēnu saistītie mainīgie: skolēna sagatavotība 1. klasei, skolēna ārējā motivācija, mācību priekšmets, skolēna garastāvoklis, klases biedri, skolēnu koncentrēšanās spēja un atmiņas noturība un 2) ar ģimeni saistītie mainīgie: vecāku aktīva iesaistīšanās mācību procesā un vecāku augstākā izglītība. Skolotāja darbības analīze atklāja: 1) uzstājīgās disciplīnas modeļa pielietošanas pozitīvu iedarbību konkrētās klases disciplinētības problēmu atrisināšanā; 2) skolotāja izveidoto un izmantoto vingrinājumu pozitīvu iznākumu skolēnu mācību sasniegumu veicināšanā. Atslēgvārdi: mācību sasniegumi, mācību disciplīna, attieksme, efektīvs un rezultatīvs mācību process, skolotāja profesionālisms, klasvadības modeļi, uzstājīgās disciplīnas modelisen_US
dc.description.abstractOne of the main problems a teacher encounters in the classroom today is the lack of discipline which, in turn, is one of the factors influencing student achievement. It is important for the teacher to recognize the cause of undesirable student behaviour as well as to choose an appropriate classroom management model for the classroom. The issue of the research is primarily concerned with language acquisition in form 4, where the lack of discipline was noticed as a long term problem, as well as the lack of knowledge and skills according to the accepted standard level was recognized. The aim of the research was to provide an effective academic process by determining the factors of the student behaviour, solving the discipline problems and fostering every classroom student's achievement. To study the issue, within the time period from September 2013 until May 2014, a case study was chosen with these methods of data collection: teacher questionnaire, an interview with the teacher of form 4 and the analyses of actions the researcher completed in order to avert the discipline problems and improve student achievement. The data collected from the questionnaire indicated that students themselves and teachers took a primary role in student achievement enhancement. The analyses from the interview of the form 4 teacher pointed out the most prominent factors influencing the researched student effectiveness during the lessons: 1) the variables concerning the student (student readiness for form 1, student extrinsic motivation, the studied subject, student mood, classmates, student level of concentration and memory) and 2) the variables concerning the student within the family (parent involvement in the academic life of their children and parent higher education). The researcher's completed analyses revealed: 1) the positive outcomes of the assertive discipline model enactment for the solution of discipline problems in the classroom; 2) positive academic results in self made and implemented tasks for fostering student academic achievement. Key words: academic achievement, discipline, attitude, efficient and effective teacher, classroom management, the assertive discipline modelen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSkolotāja iespējas sākumskolas skolēnu disciplinētības un mācību sasniegumu veicināšanā angļu valodāen_US
dc.title.alternativeOpportunities of the teacher in primary school student discipline and achievement in englishen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record