Show simple item record

dc.contributor.advisorGeske, Andrejsen_US
dc.contributor.authorSpridzāne, Karīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:37:03Z
dc.date.available2015-03-23T13:37:03Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other44703en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12500
dc.description.abstractKatras valsts izglītības sistēmas mērķu īstenošana ir atkarīga no skolotāju kvalifikācijas un profesionalitātes. Pētījuma TALIS 2013 ietvaros tika izstrādāts maģistra darbs „Skolotāju izglītības attīstība laika posmā no 1970. gada līdz 2013. gadam” ar mērķi izvērtēt skolotāju izglītības attīstību laika posmā no 1970. gada līdz 2013. gadam, lai noteiktu šobrīd skolās strādājošo skolotāju izglītības atbilstību 21. gadsimta prasībām. Pētījuma rezultāti atklāj, ka Latvijas skolās šobrīd strādājošajiem skolotājiem ir nepieciešamais vai par standartā noteiktajām prasībām augstāks izglītības līmenis, visbiežāk - maģistra grāds, maģistra grādam pielīdzināma izglītība un bakalaura grāds. Padomju laika mācību metodes skolotāju sagatavošanā ir pārveidotas atbilstoši 21. gadsimta prasībām izglītībā. Skolotāji ar padomju laikā iegūto izglītību iekļaujas neatkarīgās Latvijas izglītības sistēmā, liecinot, ka padomju laikā iegūtā skolotāju izglītība kvalitātes ziņā atbilst 21. gadsimta skolotāju izglītības standartiem. Atslēgvārdi: skolotāju izglītība, Padomju Savienība, skolotāju studiju programmas, LPSR, pedagoģiskās augstskolas, Boloņas process, augstākā izglītība.en_US
dc.description.abstractAims of each education system depend on the teacher qualification and proficiency. Within the framework of TALIS 2013, Master’s thesis "The Development of Teacher Education in the Time Period of 1970 to 2013" was written with the aim to evaluate the development of teacher education in the period from 1970 to 2013 in order to identify currently at school working teacher education accordance with the 21st century education demands. The results of the Master’s thesis reveal that the Latvian teachers currently working at schools have the required level of teacher education, most commonly - master's degree, education equivalent to master's degree and bachelor's degree. USSR training methods in teacher education have been transformed nowadays in accordance with the 21st century education demands. Teachers with the Soviet time education integrate into the education system of independent Latvia, indicating that the teacher education obtained in the Soviet times corresponds to the 21st century standards of teacher education in terms of quality. Keywords: teacher education, the Soviet Union, teacher study programmes, LSSR, pedagogical institutions, the Bologna process, higher education.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectIzglītības vadībaen_US
dc.titleSkolotāju izglītības attīstība laika posmā no 1970. gada līdz 2013. gadamen_US
dc.title.alternativeThe development of teacher education in the time period of 1970 to 2013en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record