Pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas procesa attīstība un pilnveides iespējas Latvijā
Autor
Šmēla, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Jebkuras organizācijas mērķu sasniegšana ir atkarīga no organizācijas kapacitātes, kas ir atkarīga no efektīvas personālvadības, kas sevī ietver arī personāla darbības novērtēšanu. Pieaugot sabiedrības prasībām attiecībā pret izglītības procesu, izglītības iestādēs, kas ir organizācijas plašā šī termina izpratnē, arvien aktuālāks kļūst jautājums par personāla darbības novērtēšanu ar mērķi motivēt pedagogus un veicināt viņu profesionālo izaugsmi. Ar 2014.gada 1.septembri spēkā stājās Ministru kabineta 2014.gada 17.jūnija noteikumi Nr.350 „Pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas kārtība”, kas ir pamats valstī vienotai pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas sistēmai, kas ir kļuvusi par diskusiju objektu visiem izglītības sistēmas darbiniekiem. Tādējādi autore maģistra darbam ir izvirzījusi mērķi analizēt pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas sistēmas izveidi un attīstību un izstrādāt ieteikumus pedagogu profesionālās darbības kvalitātes novērtēšanas procesa pilnveidošanai Latvijā. Autore, analizējot zinātnisko literatūru un atbilstošu Latvijas likumdošanas normatīvo aktu bāzi, kā arī anketēšanas un interviju rezultātus, izstrādāja 20 ieteikumus PPDKN sistēmas pilnveidei. Achievement of aims of any organization depends on organizational capacity, which depends on efficient personnel management, which also includes evaluation of personnel. Educational institutions are organizations in broader sense. As expectations in society towards educational process are rising, so does the importance of professional assessment of teachers, with particular aim to motivate teachers and facilitate their professional development. In September 1, 2014 the Regulations of the Cabinet of Ministers no.350 “The order of assessment of professional quality of teachers” (accepted in June 17, 2014) came in force. It is the basis for unified Assessment System of Teachers` performance across the state and thus has become the topic of discussion for all participants of education system. The aim of the Master Thesis is to analyze the existing implementation experience of Assessment System of Teachers` performance and to prepare recommendations for its improvement. The author is proposing 20 recommendations for improvement of Assessment System of Teachers` performance on the basis of analysis of scientific literature, relevant legislation of Republic of Latvia as well as results of interviews and survey.