6-7 gadīgu bērnu ar runas traucējumiem tēlainās atmiņas attīstīšanas metodes pedagoģiskajā procesā
Автор
Girucka, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomarba nosaukums: 6 – 7 gadīgu bērnu ar runas traucējumiem tēlainās atmiņas attīstīšana pedagoģiskajā procesā.
Darba autors: Jūlija Girucka
Darba zinātniskā vadītāja: Doc., Dr.paed. Rasma Vīgante
Darba saturs: 55 lpp., 12 tabulas, 6 diagrammas, 36 literatūras avoti.
Atslēgas vārdi: runas traucējumiem, atmiņa, tēlaina atmiņas, redzes un dzirdes atmiņa, kognitīva, afektīva un sociāla joma.
Darba mērķis: pētīt un analizēt 6 – 7 gadīgu bērnu ar runas traucējumiem tēlainās atmiņas attīstīšanas iespējas pedagoģiskajā procesā.
Pētījuma jautājums: kā veicināt 6 – 7 gadīgu bērnu tēlainās atmiņas attīstību ar didaktisko rotaļu un daiļliteratūras pielietošanu.
Pētījuma teorētiskajā daļā dota pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze. Definēta atmiņa, tās veidi un procesi. Aprakstīta tēlainās atmiņas nozīme 6 – 7 gadīgiem bērniem un noteiktas tās attīstīšanas metodes.
Pētījuma empirīskajā daļā noteikti 6 – 7 gadīgu bērnu tēlainās atmiņas – redzes un dzirdes – diagnostikas veidi. Ar bērniem, kuri uzrādīja zemus diagnostikas rezultātus, nodarbojās pēc redzes un dzirdes atmiņas attīstošas programmas. Šādu nodarbību rezultātā uzlabojās minēto atmiņas veidu apjoms un noturība. Diagnostikas rezultāti tika apstrādāti. Veikta pētījuma darba analīze un secinājumi, izstrādātas rekomendācijas.
- The theme of diploma: “Development of 6 – 7 aged children's figurative memory, who have breaches of speech during a pedagogical process”.
The author of the work: Julia Girutska
The supervisor of the studies: Doc., Dr.paed. Rasma Vigante
The contents: 55 pages, 12 tables, 6 diagramas, 36 literary sources.
The key words: breaches of speech, memory, figurative memory, auditory and visual memory, cognitive, affective and social sphere.
The object of the work: to investigate and analyse a possibility of development of 6 – 7 aged children's figurative memory, who have breaches of speech during a pedagogical process.
The research question: how to promote development of 6 – 7 aged children's figurative memory using didactic games and fiction.
A theoretic part of the investigation has an analysis of pedagogical and psychological literature.
There is given a notion of memory, types of memory and processes of memory. There is described a meaning of 6 – 7 aged children's figurative memory and there are given methods how to develop figurative memory.
An empiric part of the investigation has diagnostics of 6 – 7 aged children's figurative memory, in particular, such types of memory as auditory memory and visual memory. According to a specially worked up program there were cerried out developing studies for children who had low results during diagnostics to improve their auditory and visual memory. Following the studies the stability of children's auditory and visual memory has improved and their volume has increased. The results of the diagnostics were treated. There was carried out the analysis of the investigation. Conclusions were drawn. Recommendations were worked out.