Pedagoga iespējas 2-3 gadu vecu bērnu adaptācijas veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Brice, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Āboltiņa, Līga
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs „Pedagoga iespējas 2-3 gadus vecu bērnu adaptācijas veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē”.
Darba autore: Jeļena Brice
Zinātniskā vadītāja: Līga Āboltiņa
Kvalifikācijas darba apjoms: 63 lpp., 7 tabulas, 9 attēls, 8 pielikumi, izmantoti 36 literatūras avoti.
Darbā ir aprakstīta adaptācijas procesa būtība dažādu autoru skatījumā, analizētas 2-3 gadus vecu bērnu attīstības un adaptācijas īpatnības, raksturotas pedagoga iespējas adaptācijas procesa veicināšanā. literatūras analīze par 2-3 gadu vecu bērnu adaptācijas veicināšanas formām un metodēm. Izanalizēts darba saturs, uz kura pamata izdarīti secinājumi un piedāvāti ieteikumi.
Tāpat darbā tika veikts praktiskais pētījums par pedagoga iespējām 2-3 gadu vecu bērnu adaptācijas veicināšanā. Praktiska pētījuma laikā tika aptaujāti bērnu vecāki par adaptācijas norisi pirmsskolā. Ir izanalizēts kvalifikācijas darba saturs, uz kura pamata izdarīti secinājumi un piedāvāti priekšlikumi. Izstrādātas rekomendācijas bērnu vecākiem par adaptācijas veicināšanas paņēmieniem.
Darbu ir iespējams praktiski izmantot pirmsskolas izglītības iestādēs 2-3 gadu vecu bērnu adaptācijas veicināšanai.
Atslēgas vārdi: ADAPTĀCIJA, BĒRNU ATTĪSTĪBA, PEDAGOGS, ROTAĻA, KUSTĪBU ROTAĻA. Qualification paper ‘Educator’s possibilities of encouraging adaptation of 2-3 year old children in the kindergarten.’
The author of the paper: Jelena Brice
Research assistant: Liga Aboltina
Qualification paper consists of 63 pages, 7 charts, 9 picture and 8 appendixes. 36 literature sources are used.
The paper describes the adaptation process from different authors’ points of view. 2-3 year old children’s development and adaptation peculiarities are analyzed, as well as educator’s possibilities of encouraging adaptation process are characterized. Literature sources analysis of forms and methods of encouraging adaptation of 2-3 year old children is described. The paper’s content is analyzed, making the conclusions and proposing some suggestions.
The practical part of the paper describes the research on educator’s possibilities of encouraging adaptation of 2-3 year old children. During the research, the children’s parents have been asked about adaptation process in the kindergarten. The qualification paper’s content is analyzed, making the conclusions and proposing some suggestions. The recommendations for the children’s parents about forms and methods of encouraging adaptation are worked out.
The present paper can be used in the kindergartens in order to encourage adaptation of 2-3 year old children.
Key words: ADAPTATION, CHILDREN DEVELOPMENT, EDUCATOR, GAME, ACTIVE GAME.