Vienkāršos eksperimentos balstīta pieeja fizikai vidusskolā
Autor
Brutāne, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Paulins, Paulis
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbs „Vienkāršos eksperimentos balstīta pieeja fizikai vidusskolā” izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pieaugušo pedagoģiskās izglītības centrā, Fizikas un matemātikas fakultātē.
Diplomdarba mērķis ir izpētīt, vai katram sadzīvē pieejamu priekšmetu izmantošana fizikas eksperimentu veikšanai ļauj veidot skolēnos motivāciju, vēlēšanos un prasmi eksperimentēt, vairot interesi par fiziku un tās noderīgumu ne sliktāk par dārgu un sarežģītu iekārtu lietošanu fizikas kabinetā.
Darbā ir izpētīti līdz šim publicētie materiāli par fizikas eksperimentiem vispārizglītojošā skolā kā arī normatīvie dokumenti par pētniecisko prasmju apguvi fizikas mācību stundās.
Diplomdarbā ir izstrādāti un aprobēti fizikas eksperimenti ar vienkāršiem sadzīves priekšmetiem, kas skolēnos attīsta un pilnveido pētnieciskās prasmes un veicina „ lēno” domāšanu. Veikts šādu eksperimentu efektivitātes pētījums, apkopoti un attēloti tā rezultāti.
Diplomdarba apjoms ir 58. lpp., tas satur 10. tabulas, 2. pielikumus; 9.attēlus; izmantoti 25. informācijas avoti.
Atslēgas vārdi: eksperiments, vienkārši sadzīves priekšmeti, „lēnā” domāšana, pētnieciskās prasmes. The Diploma Paper „ A Hands – on Approach to Physics in High Scool” has been worked out at the Adult Pedagogic Education Centre of Latvian University Pedagogy, Psychology and Arts Faculty and Latvian University Physics and Mathematics Faculty.
The aim of the Diploma Paper is to investigate if the usage of daily available domestic objects during carrying out physics experiments allows the pupil to develop motivation, wish and ability to make experiments, to increase interest in physics and its usefulness not worse than the usage of expensive and complicated equipment in physics lab.
In the Diploma Paper until now published materials about physics experiments at comprehensive school, as well as normative documents about mastering of research skills during physics lessons have been investigated.
In the Diploma Paper physics experiments with common domestic objects have been worked out and approbated, which develop and improve research skills of the pupils and encourage „slow” thinking. The investigation of the effectivity of such experiments has been carried out, its findings have been summarized and described.
The volume of the Diploma Paper is 58 pages, pictures 9, it contains 10 tables, 2 appendixes; 25 information sources have been used.
Key words: experiment, common domestic objects, „slow” thinking, research skills.