Mācību paņēmiena „Darba stacijas” izmantošana vācu valodas kā otrās svešvalodas stundās 7. klasē mācību motivācijas uzlabošanai
Author
Kliesmete, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Ilze
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Viena no mūsdienu izglītības procesa būtiskākajām problēmām ir skolēnu pozitīvas mācību motivācijas veidošana. Šajā diplomdarbā tiek pētīts, kā veidot skolēnu pozitīvu mācību motivāciju vācu valodas kā svešvalodas stundās, izmantojot mācību paņēmienu „Darba stacijas”.
Diplomdarbā veikta mācību motivācijas teorētisko nostādņu izpēte, raksturota dažādu darba organizācijas formu ietekme uz to, īpašu uzmanību veltot mācību paņēmienam „Darba stacijas”. Šī uz aktīvu darbību orientētā un uz bērniem centrētā mācību organizācijas forma tiek vērtēta kā solis mācību motivācijas uzlabošanas virzienā un tādēļ pētīta dziļāk. Diplomdarba tēmas izvēli noteica nepieciešamība dažādot skolēnu mācību procesu, uzlabot svešvalodu nodarbību kvalitāti un paaugstināt skolēnu motivāciju.
Lai sasniegtu diplomdarbā izvirzīto mērķi un izpildītu uzdevumus, tika studēta teorētiskā un metodiskā literatūra, veikts gadījuma pētījums ar skolēnu novērošanu darba autores izstrādāto triju darba staciju nodarbību laikā un aptauju.
Izvērtējot pētījuma rezultātus, ir secināms, ka skolēnu attieksme pret vācu valodas mācīšanos pēc mācību paņēmiena „Darba stacijas” izmantošanas stundās ir uzlabojusies, palielinājusies vēlme un iespēja sadarboties, arī pieaugusi pārliecība par iegūto zināšanu noderīgumu. Pateicoties mācību procesam, kas organizēts, ņemot vērā skolēnu tieksmi pēc aktīvas darbības un patstāvības jaunu zināšanu ieguves ceļā, paaugstinājusies mācīšanās motivācija.
ATSLĒGVĀRDI
Mācību motivācija
Pusaudzis
Mācību paņēmiens
Darba stacijas
Gadījuma pētījums One of the key problems of today’s educational process is the formation of pupils’ positive motivation. The present Diploma paper explores the possibilities of developing pupils’ positive learning motivation in lessons of German as a foreign language using the teaching strategy “Work stations”.
The Diploma paper discusses the theoretical aspects of the learning motivation, describes the impact of different teaching organization forms on it, paying special attention to the teaching strategy “Work stations”. This is a child-centered organization form of teaching and learning that is oriented to active participation and is assessed as a step towards improving the learning motivation therefore it is explored more profoundly. The theme of the Diploma paper was chosen due to the necessity to diversify the pupils’ learning process, to improve the quality of foreign language lessons and improve the pupils’ motivation.
In order to reach the aim set in the Diploma paper and fulfill the objectives the author studied theoretical and methodological literature, carried out the case study during which the pupils were observed in three lessons developed by the author implementing work stations and a questionnaire.
The evaluation of the study outcomes allows concluding that pupils’ attitude towards learning the German language using the teaching strategy “Work stations” in the lessons has improved; their willingness and possibilities to cooperate as well as their confidence about the usefulness of the acquired knowledge have increased. Due to the teaching/learning process that is organized taking into consideration pupils’ need for action and independence in the course of acquiring new knowledge their learning motivation has increased.
KEY WORDS: Learning motivation, adolescents, teaching/learning strategy, work stations, case study