Publiskās un privātās partnerības pilotprojekta saistība ar Ķekavas un Mārupes pirmsskolas izglītības iestādes personāla mainību
View/ Open
Author
Veldze, Zita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ozola, Antra
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Izglītības jomā Latvijā vērienīgs privātās un publiskās partnerības pilotprojekts realizējās 2010.gadā, kad tajā apvienojās četras pašvaldības (Mārupe, Ķekava, Ogre, Tukums), uzbūvējot jaunas pirmsskolas izglītības iestādes un atrisinot jautājumu par pirmsskolas izglītības iestāžu pakalpojumu pieejamību. Pilotprojekta līguma ietvaros, būtiski mainījušās funkcijas un pienākumi pirmsskolas pedagogu palīgiem, kas nozīmē, ka varētu tikt ietekmēta personāla mainība organizācijā.
Maģistra darba mērķis ir izpētīt publiskās un privātās partnerības tendences Latvijā un ārvalstīs, kā arī noskaidrot publiskās un privātās partnerības (PPP) pilotprojekta „Jaunu pirmsskolas izglītības iestāžu būvniecība un apsaimniekošana četrās pašvaldībās” saistību ar personāla mainību realizētajās pirmsskolas izglītības iestādēs Mārupē un Ķekavā.
Maģistra darba teorētiskā daļa sastāv no 3 nodaļām: Privātā un publiskā partnerība (PPP), pašvaldību atbildība personālvadībā jaunajās pirmsskolas izglītības iestādēs, personāla mainība organizācijā. Pirmajā nodaļā raksturota privātā un publiskā partnerība Latvijā un ārvalstīs, otrajā nodaļā paralēli likumdošanas normām, tika apskatīta Mārupes un Ķekavas atbildība personālvadībā jaunajās pirmsskolas izglītības iestādēs. Trešajā nodaļā autore raksturoja galvenos iemeslus personāla mainībai organizācijai un padziļināti apskatīja katru no tiem.
Maģistra darba pētījuma daļā, autore secina, ka, jo pašvaldībai lielāks budžets, jo paveras vairāk iespēju pilnveidot pedagoģisko procesu iestādē, kā rezultātā samazināt personāla mainību iestādē. Iestādēs ar augstāku darbinieku vidējo vecumu, vērojama zemāka personāla mainība. Pastāv daļēja saistība starp privātās un publiskās partnerības jauno pilotprojektu iestādēm un personāla mainību, jo apzināti izveidotais darbinieku vidējais vecums, darba stundu apjoms jaunā modeļa iestādēs, darbinieku skaita trūkums ietekmē personāla mainību iestādē. Savukārt darbinieku neapmierinātība ar iestādes vadības attieksmi, atbalsta un atzinības trūkumu, darbinieku nevērtības sajūtu autore saista ar iestādes iekšējo mikroklimatu un vadības stilu, kam nav saistības ar PPP pilotprojektu.
Darbā ievietoti: 23 attēli, 5 tabulas, 10 pielikumi. Kopējais darba apjoms ir 75 lpp.
Atslēgas vārdi: Pirmsskola, publiskā un privātā partnerība, iestādes vadītājs, personāla mainība, pašvaldība, pilotprojekts. In the field of education in Latvia ambitious public-private partnerships that came into being during a pilot project in 2010, when it merged four municipalities (Marupe, Kekava, Tukums, Ogre), construction of new pre-school educational institutions and resolving the issue of children in pre-school educational institutions. Pilot project within the framework of the substantial changes in the roles and responsibilities of the pre-school teacher assistants, which means, that could be affected staff turnover in the organization. The objective is to examine the work of masters of public and private partnership trends in Latvia and abroad, as well as find out PPP earlier „The pre-school educational institutions in the construction and management of the four municipalities” relationship with staff turnover disposed pre-school educational institutions in Marupe and Kekava. Master's thesis consists of 3 sections and subsections: Private and Public Partnership (PPP), local government responsibilities in personnel in the new pre-schools, staff turnover in the organization. Described in the first chapter of private and public partnership in Latvia and abroad, the second chapter parallel legislative rules were viewed Marupe and Kekava responsibility would moreover militate in new pre-school educational institutions. On the third chapter was the author of the main reasons for staff in constant flux and looked at each of them in depth. The master part of the study, the author concludes that because the government a bigger budget, because opening up more opportunities to improve pedagogical process facility to reduce staff, and, as a result, the variability of the institution. Institutions with a higher average age of employee, a lower staff turnover. There is a link between the private and public partnership the new pilot authorities and staff turnover, in deliberately employees, the average age of the working hours of new institutions, the number of employees in the office shortage of staff turnover. While the employee dissatisfaction with the attitude of the authorities, the lack of support and recognition of the author with the authority of the insignificance of internal microclimate and management style, which is a pilot project. Work: 5 tables, 23 images, 10 attachments. The total amount of work is on 75 page. Key words: preschool, public and private partnerships, the head of the institution, staff turnover, the local government, in the pilot project.