Dabas materiālu izmantošana sociālās saskarsmes un mācību grūtību risināšanā
Autor
Maure, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Timofejeva, Diāna
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbā „Dabas materiālu izmantošana pusaudžu sociālās saskarsmes un mācību grūtību risināšanā”, autore pēta sociālās saskarsmes un mācību grūtību iespējamos risinājumu veidus un ceļus.
Diplomdarba mērķis- izzināt, kā darbs ar dabas materiāliem, izmantots sociālpedagoģiskajā darbā, palīdz risināt pusaudžu sociālās saskarsmes problēmas un mācību grūtības.
Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti sekojoši uzdevumi. Darbā ir veikta literatūras avotu izpēte un analīze par sociālās saskarsmes būtību un tās nozīmību pusaudžu dzīvē, kā arī teorētiskās atziņas par pusaudžu vecumposmu īpatnībām. Autore izzina sociālo prasmju nepieciešamību pusaudžu dzīvē. Apkopota informācija par sociālpedagoģisko darbību un Valdemārpils vidusskolā veikta 8. b korekcijas klašu pusaudžu sākotnējā izpēte. Balstoties uz teorētiskajiem pētījumiem, tiek izstrādāta sociālpedagoģiskā darbības programma.
Diplomdarba praktiskajā daļa tiek aprobēta sociālpedagoģiskā darbības programma, ar mērķi veicināt korekcijas klases pusaudžu sociālo prasmju pilnveidošanos vispārizglītojošā klasē.
Veikta iegūto datu apstrāde, analīze un izdarīti secinājumi.
Sociālpedagoģiskās programmas realizācija devusi būtiskus rezultātus- ir mainījusies skolēnu attieksme pret sevi un apkārtējo, skolēni veiksmīgi sāka iejusties klases kolektīvā, kā rezultātā uzlabojās sociālā saskarsme gan ar klasesbiedriem un pedagogiem. Manāmi uzlabojās skolēnu sekmes, un skolēni rod motivāciju izvirzīt mērķus savai turpmākai dzīvei. Arī korekcijas klases skolēniem neattaisnotie kavējumi samazinājušies, skolēnu uzvedība kļuvusi ieturēta, un pārdomāta.
Atslēgvārdi: sociālā saskarsme, mācību grūtības, korekcijas klases pusaudži, sociālpedagoģiskā darbība, darbs ar dabas materiāliem . In the diploma work „ The use of natural materials in the developing of teenagers social interaction and learning difficulties” ,the authoress is investigating the possible developing ways of social interaction and learning difficulties.
The aim of the diploma work - to research, how the work with natural materials, used in the social pedagogy, helps to develope the teenagers social interaction and learning difficulties.
There were worked out following tasks to achieve the aim. In the work is managed the selection of the literature sources and analysis of the importance of the social interaction in the teenagers lives, and a literature summarize about the teenagers age periods peculiarities. The authoress is finding out the necessity of the social skills in the teenagers lives. It is summed up the information about the social pedagogical action and managed the initial research of the teenagers in the correction class 8.b in the Valdemārpils Secondary School. It is worked out a social pedagogy program, based on the theoretical researches.
In the practical part is approbated the plan of the socialpedagogical action with the aim, to enable the social skill improvement of the correction class in the general education class.
It is managed the processing and analysis of the acquisited data, and maked conclusions.
The realisation of the socialpedagogical plan in the praxis gave intrinsic work results- changed the teenager attitude to themselves and others, they started successfully to fit in the class collective, as a result amended the social interaction with the classmates and the educators. Visibly improved their school results and the learners aspired to move out ames for their further lives. Also are decreased the unjustified school absences in the correction class, the learners behaviour is becamed low- keyed and thought- out.