• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Valdnieka vara un harizma 12.–13. gadsimtā Mongolijas stepē

Thumbnail
Открыть
311-26751-Buks_Artis_Vest020001.pdf (485.4Kb)
Автор
Buks, Artis
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Misāns, Ilgvars
Дата
2009
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Darbā aplūkots harismas kā valdnieka varas pamatojums XIII gs. Mongolijas stepes nomadu kultūrā. Izmantotas avotu struktūru sistēmas metode, salīdzinošā metode un kontentanalīze. Fiksēts XIII gs. nomadu sociāli politiskās attīstības līmenis, konstatēts, ka tiesības uz varu deva īpašs Debesu labvēlības piešķirtais sargātājspēks (zaudējot Debesu labvēlību, zaudēja arī varu). Avotu analīze liecina, ka šī personas neordinaritāti nosakošā Debesu labvēlība, kas deva veiksmi, spēku un tiesības uz varu, ir viena no Debesīm nākoša sakrāla substance, kas ļauj to apzīmēt kā „harisma“. Secināts, ka, pateicoties harismai, valdnieka pamatfunkcija bija uzturēt pasaules kārtību regulāros rituālos, tā leģitimizēja un rosināja „nesakārtoto“ tautu „pievēršanu mieram“ un „uzplaukumam“, pielietojot militāru spēku, kas izskaidro mongoļu ekspansiju XIII gs.
 
The work examines charisma as the foundation of the authority in the 13th century nomadic culture of the Mongolian steppe. Methods used: source structure systems, comparative method and content analysis. The work affixes the socio-political development level of the 13th century nomads and establishes that the authority to rule was asserted by a special guardian power provided for by Celestial goodwill (loss of Celestial goodwill implied loss of power). Source analysis indicates that Celestial goodwill, which ensured the extraordinarity of the person, provided luck, power and right to rule, is a specific sacral substance of Celestial origin, which allows to label it as charisma. The work infers that, according to charisma, the main function of the ruler was to preserve the world order in regular rituals, and that it legitimized and promoted the "turning to peace" and "flourishing" of "chaotic" peoples by use of military force, which explains the Mongolian expansion in the 13th century.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12692
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV