Cilvēka tapšanas problemātika F.V.Nīčes darbos
Автор
Sauka, Ainārs
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Šuvajevs, Igors
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šajā maģistra darbā ir apkopots F.V.Nīčes darbu pētījums, kura galvenais mērķis ir iezīmēt cilvēka tapšanas problemātikas apzināšanās nepieciešamību Nīčes darbu lasījumā, un atsegt Nīčes darbu iekšējo struktūru un jēdzienu savstarpējo saistījumu, cilvēka tapšanas kontekstā, kā atskaites punktu un caurviju elementu izmantojot Nīčes darbu „Ecce homo. Kā top par to, kas ir”.
Darbs ir sadalīts 3 nodaļās un 6 apakšnodaļās, kurās, izsekojot Nīčes cilvēka apjēgsmes dažādajiem aspektiem, tiek pieteikta patstāvīga Nīčes tekstu interpretācija, kas daļēji balstīta Žila Delēza, Rīdigera Safranska un citu komentējošās literatūras autoru darbos.
Nozīmīgākie jēdzienu pāri, kuru nozīme un savstarpējā saistība šajā darbā, centrālās problemātikas kontekstā, tiek analizēta ir: „dionīsiskais & apolloniskais”/„sokratiskais”, „aktīvais”/„reaktīvais”, „kunga”/„verga morāle”, un „miesa” („liels prāts”) /„(mazais) prāts”. The main aim of this paper, which is an investigation of the works of F. W. Nietzsche, is to show the necessity of researching the problem of the human becoming in the works of Nietzsche, and to uncover the implicit structure of Nietzsche’s works by a scrupulous explication of the intertwining concepts, in the context of the problem of human becoming. Nietzsche’s “Ecce Homo. How One Becomes What One Is”, is one of the key elements of this study, as it is used as an intertwining principle throughout this work.
This study is divided into 3 sections and 6 subdivisions, in which an independent interpretation of Nietzsche’s texts is revealed by following different aspects of Nietzsche’s understanding of humanity. This interpretation is partly based on the works of Gilles Deleuze and RŅdiger Safranski as well as other authors that have made important commentary on Nietzsche’s work.
Important conceptual pairings of this work include: Dionysian & Apollonian/Socratic, Active/Reactive, Master/Slave Morality, and Lived-body (great Mind)/ (small) Mind.