Latvijas 20.gadsimta vēstures atspoguļojums skolu mācību grāmatās 1990.–2010.: stāvoklis un problēmas.
Author
Gribanova, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Ķeruss, Jānis
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
20. gadsimts ir nozīmīgs, sarežģīts un pretrunīgi interpretētiem notikumiem bagāts posms Latvijas vēsturē. Maģistra darbā „Latvijas 20. gadsimta vēstures atspoguļojums skolu mācību grāmatās 1990. – 2010.: stāvoklis un problēmas” vēstures mācību grāmatas analizētas kā savdabīgs avots, kas koncentrētā veidā atspoguļo mūsdienu vispārpieņemtās vēstures interpretācijas. Pētījuma ietvaros konstatēts stāvoklis mācību literatūras piedāvātajā 20. gadsimta vēstures atspoguļojumā, pievēršot uzmanību tajā saskatāmajām vēstures interpretēšanas koncepcijām un to atbilstībai jaunākajām vēstures zinātnes atziņām. 20th century is a significant, complicated and contradictory period in the history of Latvia. In master’s thesis „The reflection of Latvian history of the 20th century in school text-books 1990–2010: condition and problems” school text – books are analyzed as a specific type of source, which reflects now accepted interpretations of history in a very concentrated way. The condition of the reflection of 20th century history in school text – books is stated in this research. Specific attention is turned to the conceptions of history interpretation, that they contain, and their correspondence with latest scientific conclusions.