Show simple item record

dc.contributor.advisorZunda, Antonijsen_US
dc.contributor.authorPupuriņš, Andrisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:37:39Z
dc.date.available2015-03-23T13:37:39Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other30375en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/12715
dc.description.abstractBakalaura darba galvenais apskatāmais jautājums ir Padomju Latvijas jaunatnes ideoloģiskās audzināšanas atspoguļojums 20.gs. 60-to gadu beigās un ar to saistītās problēmas un aktivitātes. Ar jēdzienu „jaunatne” darbā tiek saprasti bērni un jaunieši – sākot no pirmajām klasēm un beidzot ar universitātes studentiem un absolventiem – t.i., vecumā no 7 līdz aptuveni 25 gadiem. Bakalaura darbam izvirzītais mērķis ir izvērtēt jaunatnes problēmām veltītas publikācijas lielākajās LPSR avīzes divos aspektos – par kādam jaunatnes problēmām prese rakstīja un cik liela mērā tās tika ideoloģizētas, radot problēmas tur, kur to īstenībā nebija. Mērķa sasniegšanai darbā ir analizēti 1968. un 1969. gada preses izdevumi un žurnāli, konkrēti - avīze „Padomju Jaunatne” un žurnāls „Skola un Ģimene”. Darbā ir aplūkoti trīs presē biežāk minētie jaunatnes problēmu aspekti - studiju un mācību problēmas, jaunatnes brīvā laika pavadīšanas problēmas un profesijas izvēles un darba problēmas. Šie jautājumi ir analizēti, izmantojot dalījumu starp reālo problēmu atspoguļojumu un to ideoloģizāciju, atsevišķi apskatot tās problēmas par kurām prese rakstīja ideoloģizēti, no tām jauniešu skarošajām problēmām, kas tika attēlotas reālistiski.en_US
dc.description.abstractMain scope of my work is representation of youth ideological education in Soviet Latvia in the end of 20th century 60ties and problems and activities related to it. With term “youth” in my work are understood children and youth – starting with first classes and ending with university students and graduates – i.e. in the age of 7-25 years. Aim of my work is to evaluate publications dedicated to youth problems in the two biggest LSSR newspapers in two aspects – on what youth problems press was concerning and how much they were impacted by the ideology, creating problems where in fact were no problems. To achieve this aim I analyzed newspapers and magazines of 1968 and 1969, in concrete – newspaper “Padomju Jaunatne” (Soviet Youth) and magazine “Skola un Ģimene” (School and Family). In my work I examined three most common aspects of youth problems – studies and education, leisure and profession choice. These issues are analyzed using division between real representation of problem and ideology of it, separately considering problems that press represented through ideology and those youth problems that were represented as they were in real.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectVēstureen_US
dc.titleJaunatnes problēmu un to ideoloģijas atspoguļojums LPSR presē 20. gs. 60. gadu beigāsen_US
dc.title.alternativeIdeological Problems of Youth and its Reflection in the Central Press of the Latvian SSR at the End of the 60ties of the 20th Centuryen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record