Vidusskolu skolotāju biedrības darbība Latvijā (1921 - 1937)
Autor
Vugule, Ērika
Co-author
Latvijas Universitāte. Vēstures un filozofijas fakultāte
Advisor
Straube, Gvido
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba pētījums balstās uz Latvijas Valsts vēstures arhīva dokumentu, Latvijas Nacionālās bibliotēkas fondu, Latvijas Akadēmiskās bibliotēkas un Latvijas Universitātes bibliotēkas fondu materiālu atlasi, analīzi un interpretāciju. Pētījuma mērķis - izpētīt Latvijas Vidusskolu Skolotāju biedrības struktūru un darbību Latvijā 20.gs. 20.-30.gados. Pētījums par konkrēto tēmu Latvijā līdz šim nav veikts. Pētījuma gaitā eksplicēti LVSB darbības mērķi un uzdevumi, finansiālā un materiālā bāze, reģistrētas avotos pieejamās biedru identitātes. Pētījumā atklāta biedrības valdes darbība un aktivitātes nozīme biedrības darba koordinēšanā un organizēšanā. Pētījumā analizēta LVSB komunikācija publiskajā izglītības telpā; atklāta LVSB loma vidusskolu skolotāju kongresu, konferenču u.c. pasākumu, kā arī skolotāju profesionālās kvalifikācijas un tālākizglītības organizēšanā; starptautiskās aktivitātes; sabiedriskā darbība dažādās IM (Izglītības Ministrijas) u.c. struktūrās. Kopumā pētījums atklāj konkrētas skolotāju organizācijas darbību, nozīmi un ietekmi izglītības politikas veidošanas sfērā. Magister paper research is based on Latvia State history archive documents, Latvia National library funds, Latvia Academical library and Latvia University library fund material selection, analysis and interpretation. The goal of research work was to find out Latvia Secondary School Teachers association (LVSB), its structure and activities in Latvia 20th century 20ties and 30ties, uniqueness of this research is, that such theme in Latvia research history never examine. In research work were explicated main periods of Latvia Secondary School Teachers association (LVSB) history, their statutes, goals of activity, sources of financing and identities of members. The research observes activity of LVSB board and board’s activities importance in coordination and organization of associations work. The research explains: way of LVSB consolidation, communication with society, importance of LVSB as organizer of teacher conferences, congresses and other events, their publishing forms, international activities, membership in social structures and institutions of Ministry of Education and participation in organization of teacher continuing education events. In general research demonstrates activity of concrete teacher organization and its influence in sphere of education.