Latvijas uzkrājošās dzīvības apdrošināšanas tirgus piedāvājums un sabiedrības informētība
Автор
Mededa, Oļesja
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Ādamsons, Vilnis
Дата
2009Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba tēma ir “Latvijas uzkrājošās dzīvības apdrošināšanas tirgus piedāvājums un sabiedrības informētība”. Maģistra darba mērķis ir novērtēt uzkrājošās dzīvības apdrošināšanas tirgu Latvijā un noskaidrot sabiedrības informētību par uzkrājumu produktiem.
Lai sasniegtu darba mērķi tika veikti sekojoši darba uzdevumi: raksturota apdrošināšanas vēsture, pamatprincipi, ekonomiskā būtība un uzkrājošās dzīvības apdrošināšanas veidi, kā arī alternatīvie ieguldījumu produkti; raksturots un analizēts uzkrājošās dzīvības apdrošināšanas tirgus, tā dalībnieki Latvijā; izstrādāta anketa un veikta apkopoto datu analīze, kā arī izstrādāti secinājumi un priekšlikumi, balstoties uz iegūto informāciju.Darba pirmajā nodaļā ir īsi aprakstīta apdrošināšanas vēsture, līgums, tā pamatprincipi, kā arī noskaidrota apdrošināšanas ekonomiskā būtība un apskatīti dzīvības apdrošināšanas polišu veidi.
Otrajā nodaļā raksturoti uzkrājošās dzīvības apdrošināšanas veidi un ar tiem saistītie nodokļu atvieglojumi.
Trešajā nodaļā raksturots dzīvības apdrošināšanas tirgus Latvijā – tirgus dalībnieki, to loma dzīvības apdrošināšanas tirgū, kā arī analizēts uzkrājošās dzīvības apdrošināšanas patēriņš un patērētāji.
Ceturtā nodaļa sniedz īsu ieskatu par uzkrājošās dzīvības apdrošināšanas alternatīvajiem uzkrājuma veidošanas produktiem.
Piektā nodaļa ir praktiskais pētījums. Tajā novērtēti un analizēti potenciālie bērna uzkrājošās dzīvības apdrošināšanas klienti, kā arī apkopotas galvenās problēmas, kas saistītas ar klientu informētību.
Darba nobeigumā apkopoti secinājumi un izstrādāti priekšlikumi.
Maģistra darbā ietvertas 99 lpp., 5 nodaļas, 1 tabula, 31 attēli, 49 literatūras avoti un 1 pielikums.
Maģistra darbs varētu tikt izmantots AAS “SEB Dzīvības apdrošināšana” darbā, nodrošinot pēc iespējas lielāku klientu informētību, organizējot dažādas akcijas, informācijas dienas un citas aktivitātes, kā arī labāk izzinot savus potenciālos klientus. Theme of master paper is “Latvian accumulative life-insurance market offers and public awareness”. The overall goal of the master paper is to evaluate accumulative life-insurance market in Latvia and find out the public awareness of accumulative products.
In order to achieve the goal, the following work tasks were done: history of insurance, basic principles, essence of economics and types of accumulative life-insurance were characterized as well as products of alternative investments; disposition and analysis of accumulative life-insurance market, its participants in Latvia was done; analysis of summarized data was done and an inquiry form was developed as well as conclusions and proposals were drawn according to the obtained information.
The first chapter deals with brief description of insurance history, an insurance contract, its basic principles as well as insurance economic essence and types of life-insurance policies are discussed.
The second chapter describes types of accumulative life-insurance and tax relieves connected thereto.
In the third chapter, the characteristic of life-insurance market in Latvia is provided – market participators, their role in life-insurance market as well as analysis of accumulative life-insurance consumption and consumers is enclosed.
The forth chapter introduces brief insight about alternative accumulation development products of accumulative life-insurance.
The fifth chapter includes practical research. There is evaluation and analysis of potential child accumulative life-insurance customers given as well as summary of main problems is done which are connected with customer awareness.
In conclusion of the paper, conclusions and developed proposals are given.
The master paper consists of 99 pages, 5 chapters, 1 table, 31 pictures, 49 bibliography sources and 1 annex.
The master paper could be applied at “SEB Life-insurance” Joint-Stock Company, raising awareness of customers as much as possible, arranging different campaigns, informative days and other activities as well as studying own potential clients better.