Personāla vadības pilnveidošanas iespējas tirdzniecības uzņēmumā „X”
Autor
Ādiņa, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Rezepina, Irina
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba mērķis ir izpētīt un izanalizēt problēmas, kas saistītas ar tirdzniecības uzņēmuma „X” personāla vadību un piedāvāt priekšlikumus to racionālai risināšanai.
Bakalaura darbs sastāv no trīs daļām – teorētiskās daļas, uzņēmuma „X” apraksta un pētījuma daļas.
Teorētiskajā daļā aplūkotas tādas motivēšanas teorijas kā A. Maslova vajadzību hierarhija, F. Hercberga divfaktoru teorija, taisnīguma motivēšanas teorija un V. Vruma gaidu motivēšanas teorija. Tāpat teorētiskajā daļā apkopotas atziņas par personāla lojalitāti un uzņēmuma kultūru. Lai labāk izprastu uzņēmuma kultūru, tika apskatīti kultūras līmeņi un kultūras klasifikācija.
Otrajā daļā aprakstīts uzņēmums, tā struktūra. Aprakstīta uzņēmumā pastāvošā motivēšanas sistēma, kā arī analizēta uzņēmumā pastāvošā kultūra.
Pētījuma daļā veikta darbinieku motivācijas novērtēšana ar anketēšanas palīdzību. Tāpat veikta darbinieku lojalitātes mērīšana. Apkopoti intervijas rezultāti ar no uzņēmuma aizgājušiem darbiniekiem. Pamatojoties uz pētījumā iegūtajiem secinājumiem, izstrādāti priekšlikumi personāla vadības pilnveidošanai tirdzniecības uzņēmumā „X”.
Bakalaura darbs satur 69 lapaspuses, 44 attēlus, 2 pielikumus. The goal of baccalaurean project is to research and analyze the problems, that is connected with human resources in trading enterprise “X” and to offer the proposals for rational problems’ solving.
The project consists of three parts – theoretical part, description of enterprise “X” and research part.
The motivation theories like A. Maslow needs hierarchy, Herzberg two factor theory, I. S. Adams justice and V. Vrooms expectation theories have been viewed in the theoretical part. Also in this part have been aggregated information about personnel loyalty and personnel culture. For better cultures understanding, there have been aggregated information about cultures levels and classification.
In second part have been made description of enterprise “X” and its structure. Also there are description about motivation system, that exists in the enterprise and analyze of enterprises “X” culture.
The assessment of personnel motivation have been made in research part. Also in this part have been made measurement of personnel loyalty and summarized results from interviews with persons, who have left enterprise “X”. On the basis of these results have been made proposals for development of human resources in this enterprise.
Project consists of 69 pages, 44 pictures, 2 additions.