Elektroniskās komercijas attīstības perspektīvas Latvijā.
Author
Pusvacietis, Vladimirs
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Skvorcova, Ella
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir aktuāla, jo mūsdienās, kad notiek strauja tehnoloģiju attīstība, un vispārēja ekonomisko procesu globalizācija, notiek pārmaiņas arī uzņēmējdarbībā un komercdarbības procesos.
Darba mērķis – ir izpētīt un analizēt elektroniskās komercijas infrastruktūru un darbības principus, un izstrādāt priekšlikumus e-komercijas attīstīšanas iespējām Latvijā.
Darbs satur četras pamatdaļas. Darba pirmajā daļā autors veic pētījumu par e-komercijas būtību un veidiem, kā arī apskata e-komerciju raksturojumu un klasifikāciju.
Otrajā daļā ir izklāstīti autora pētījumi par e-komerciju infrastruktūras darbību mūsdienu apstākļos Latvijā, kā arī apraksta valsts regulējuma metodes e-komercijā, veic novērtējumu par e-komercijas attīstības potenciālu Latvijā.
Trešajā daļā – autors sniedz raksturojumu par Latvijas uzņēmumu pieredzi e-komercijas jomā, uzņēmumu mārketinga stratēģijas veidošanas nosacījumiem elektroniskās komercijas jomā un elektroniskās komercijas problēmas risinājumu pielietošanu uzņēmējdarbībā.
Ceturtajā daļā autors veic pētījumu par patērētāju attieksmi pret e-komerciju un tās attīstības iespējām Latvijā.
Darba noslēdzošajā daļā autors izdara secinājumus, novērtējot mūsdienu e-komercijas un attīstības prognozes, kā arī izsaka priekšlikumus e-komerciju attīstības pilnveidošanai Latvijā.
Bakalaura darba izstrādē izmantotas vispārpieņemtās ekonomikas zinātnes pētījumu metodes, t.sk. aptaujas, salīdzināšanas un grupēšanas, grafiskās, novērojumus metodes.
Darbā ir 71 lappuses, tas satur 17 attēlus, 7 tabulas, 1 pielikumu. Darba beigās tiek izteikti secinājumi un ieteikumi. Ir pievienots arī izmantotās literatūras saraksts, kas sastāv no 23 avotiem. The subject of author’s research a relatively new, modern and rapidly evolving direction of economy, in a globalizing world. The paper consists of four chapters. The first one reflects the result of author’s analysis of e-commerce, its essence and classification.
The main objective of the following bachelor paper is to analyze the infrastructure of e-commerce and it’s functionality in various businesses, as well as to present suggestions for development perspectives of e-commerce in Latvia.
The next one represents author’s research of the infrastructure of e-commerce and it’s functionality in modern day Latvia, it contains a description of methods of governmental regulation in this area.
The third chapter describes the experience of Latvian businesses and their marketing strategies in the field of e-commerce, as well as problems and applicable solutions to these problems for local enterprises.
The fourth section is a survey designed to collect information from Latvian consumers regarding their attitude towards electronic commerce and its development prospects in Latvia.
In addition to these chapters, this bachelor paper has a conclusion, where author evaluates perspectives and suggests development improvements for e-commerce in Latvia. The paper consists of 71 pages, 17 images, 7 tables and one attachment; total amount of sources – 23.