Reklāmas aģentūras "X" pakalpojumu kvalitāte un tās pilnveidošanas iespējas
Author
Raciborska, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Karlsone, Ilga
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Reklāmas aģentūras „X” pakalpojumu kvalitāte un tās
pilnveidošanas iespējas” ir pētītas problēmas, kas saistītas ar reklāmas aģentūru
darbību Latvijā mūsdienu apstākļos.
Darbs sastāv no ievada, trīs daļām, nobeiguma secinājumiem, priekšlikumiem
un izmantoto avotu saraksta, kam seko pielikumi.
Darba teorētiskajā daļā (pirmajā nodaļā) ir pētīti jautājumi reklāmas
psiholoģijas jomā, to saistība ar marketingu un pircēja vajadzībām, kā arī to
apmierināšanu. Šeit galvenās izmantotās pētījumu metodes ir literatūras analīze, kā
arī teoriju un koncepciju kritiskā analīze.
Praktiskajā jeb empīriskajā daļā ir pētītas problēmas, kas skar konkrētu
reklāmas aģentūru, kura ir izraudzīta par dotā pētījuma bāzi. Darbā ir atklātas
iespējas izvērtēt un arī prognozēt pircēju atbildes reakcijas uz dažādu reklāmas
elementu realizāciju, kā arī skarti jautājumi par priekšnoteikumiem reklāmas
aģentūras sekmīgas un efektīvas darbības nodrošināšanai, t.i., ekonomiskie,
juridiskie, sociālpsiholoģiskie un citi aspekti. Šāda pieeja ļauj izsecināt jeb atklāt vēl
neizmantotās pakalpojumu kvalitātes pilnveidošanas iespējas reklāmas aģentūrā
„X”(turpmāk Aģentūrā).
Reklāmas aģentūras pakalpojuma kvalitātes iespējami objektīvai novērtēšanai
kā vadošās ir izmantotas anketēšanas un aptaujas metodes, kas ietver dažādas
mērķgrupas – preču pārdevējus un izplatītājus, esošos un potenciālos pircējus, un arī
neitrālu mērķa auditoriju – pēc nejaušības principa atlasītus studentus. Tāpat šeit
papildus izmantotas arī citas metodes, piemēram, reģistrēšana, SWOT analīze u.c.
Uz iepriekš minēto pētījumu bāzes veiktās analīzes pamata tiek rasta iespēja
sekmīgi realizēt reklāmas aģentūras biznesa darbības plānošanu, kas ir viens no
uzņēmuma pastāvēšanas un sekmīgas darbības priekšnoteikumiem. Ietverot
turpmākās aģentūras darbības plānošanā iepriekš atklātos trūkumus, nepilnības un
līdz galam neizmantotās iespējas, tiek radīti pamatprincipi konkrētu rekomendāciju
un priekšlikumu izstrādei minētās aģentūras turpmākajai darbībai.
Darba nobeigumā uz loģisku secinājumu pamata ir izveidots priekšlikumu
kopums darbības optimizācijai, ko varētu savā praksē izmantot ikviena kompānija,
kuras pamatdarbība ir saistīta ar reklāmas izveidi un realizāciju.
Darbs ir uzrakstīts uz 90 lapām, 23 attēli un 10 pielikumi. Darbā izmantoti
vairāk ne kā 40 literatūras avoti, publikācijas presē, kā arī pieejamie interneta resursi. Problems that are connected with the operation of advertising agencies in Latvia
in up-to-date conditions are investigated in the Bachelors Work - the „Quality of
Services of Advertising Agency X and Possibilities of its Improvement”.
The Work consists of Introduction, three parts, the End Conclusions and a list of
used sources followed by Addenda.
In the theoretical part of the Work (the first chapter), issues are investigated in
the psychological area of advertising, their connection with marketing and needs of
customer, as well. Main investigation methods used here are the analysis of literature,
as well as critical analysis of theories and conceptions.
In the practical or empirical part, problems that are connected with an
advertising agency that is chosen as a basis of given investigation are investigated.
The possibilities to investigate and also provide reactions of answers of customers to
the realization of different elements of advertising are revealed in the Work, as well
as issues are touched on pre-conditions for the provision of a successful and
effective operation of an advertising agency, e. g., economic, legal, sociopsychological
and other aspects. Such access allows deducing or discovering
possibilities of improvement of not already used quality of services at the Agency X.
For the possible objective evaluation of services of advertising agency inquiry
methods are used as managing that include different target groups, existing and
possible customers, and also a neutral target auditorium – students selected under the
accidental principle. As well, in addition, other methods are used there, for example,
the registration, SWOT analysis, etc.On the basis of investigations performed earlier
the possibility is found to realize successfully the planning of business operation of
advertising agency that is one of preconditions of the existence and successful
operation of the enterprise. Including lacks, imperfections and possibilities not used
till the end in planning the further operation of the agency, basic principles are caused
for the work out of concrete recommendations and proposals for a further operation
of the company. At the end of Work, based on logical conclusions, the set of
proposals is made for the optimization of operation that would be used in own praxes
by any company, which basic operation is connected with the development and
realization of advertising. More than 40 literature sources are used in the Work,
mainly – books written by different authors and publications in press lately, as well
as resources found in the Internet.