Show simple item record

dc.contributor.advisorLeitāne, Līgaen_US
dc.contributor.authorCelmiņa, Agneseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:46:50Z
dc.date.available2015-03-23T13:46:50Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other8406en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/13453
dc.description.abstractMūsdienu Latvijas izglītības sistēma cieš ne vien no nepietiekama finansējuma, bet arī no neefektīvas esošo resursu izmantošanas. Nekonsekventi īstenotā pedagogu darba samaksas reforma sabiedrībai izmaksā dārgāk nekā mērķtiecīga skolotāju algu palielināšana. Trūcīgo izglītības finansiāli resursu neefektīvu izmantošanu veicina arī nesakārtotais izglītības tīkls, komunālo maksājumu slogs un izglītības programmu dublēšanās. Diplomdarba mērķis ir izprast un analizēt izglītības finansēšanas kārtību, pietiekamību un efektivitāti Latvijā. Atspoguļot un salīdzināt valsts un pašvaldību budžetu izdevumus izglītībai teritoriālajā sadalījuma analīzē. Salīdzināt Latvijas izglītības finansēšanas struktūru ar Eiropas Savienības dalībvalstu finansēšanas metodēm. Darbs ir strukturizēts trīs plašās nodaļās, kas ir izvēlētas, lai pēc iespējas skaidrāk un saprotamāk izprastu Latvijas un Eiropas Savienības dalībvalstu finansēšanas struktūras izglītībai, tās īpatnības un nozīmi sabiedrībā.en_US
dc.description.abstractCurrently the Education system in Latvia suffers not only from an overall shortage of adequate funding but also inefficiencies in the allocation of it's finances. Principle problems include inadequate salary reforms for educational staff, an excessive burden of payments for the use of essential utilities and overlapping educational programs. The overall aim of this diploma work is to attempt to understand the financial expenditure on Education in Latvia and compare it to other European Countries; specifically with regards to Latvian government municipalities and their European Union counterparts, analysing the efficiencies and effectiveness of financial re-sourcing and expenditure as well as reflect on and compare the associated government budgets on Education spending within Latvia and it's Education system. This Diploma work consists of three chapters, which have been chosen to understand and explicitly show financial flows in Education spending within Latvia and respective European Union countries.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFinanšu menedžmentsen_US
dc.titleIzglītības finansēšana Latvijā un ESen_US
dc.title.alternativeFinancing of education in Latvia and EUen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record